Nu är det över

Här kommer det inlägg jag skrev och skulle skicka iväg precis innan blixten slog ner (se inlägget innan detta).
Så ironiskt egentligen, jag trodde åskan vandrat vidare och sedan slår den ner. HOS OSS!!!


Regnet har lagt sig och åskan har vandrat vidare. Nu kan jag sätta igång datorn och ladda batteriet =) Dessutom kan jag lägga upp några bilder från gårdagen. Jag älskar ju att fota allt och ingenting som ni som läser min blogg vet vid det här laget. Ibland är motiven välplanerade och ibland saknar dom helt och hållet mening. Igår så fotade jag då jag var i Leksand, påväg till teatern "Himla spelet". Klassiker i Dalarna, handlar om Dalarna och skriven av Rune Lindström vars ena son min mamma var ihop med som tonåring (Yyeeeeeaaahh, groopie? =P). "Himla spelet" sattes upp för sörsta gången 1941 om jag minns rätt och filmatiserades sedan under 50-talet med Rune Lindström i huvudrollen. Så sedan 1941 så har "Himla spelet" visats varje år. Rune Lindström andra son (ej den min mor dejtade) spelar med som Djävulen (Gammel-Jerk) och gjorde det läskigt bra. Under dom senaste åren har man gjort om "Himla spelet" en aning och nu passar det unga som gamla. Danserna var mycket bättre än vad jag kan minnas att de va =)


Men men, nog om det. Här kommer en del bilder på det otroligt vackra Leksand och lite annat...



...Bilderna är tagna genom bilfönstret och eftersom det regnade en hel del så blev det vatten på rutan, därav prickarna på bilderna



...gamla hus som överlevt tidernas förändringar



...jag skulle inte ha någonting emot att bo i detta hus



...idyliskt?



...denna byggnad hade min föräldrar sin bröllopsfest i. Coolt va? =)

Nu ska jag gå och glo på Sherlock Holmes.
Återvänder självklart hit efter det.
Har´re bra!
Kramar!


Give me a comment!

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0