Rätt?

Det som nu kommer hålla alla vakna (eller kanske bara kulturmänniskorna?) i natt är frågan; Vann rätt låt?
Jag har, de senaste åren, tyckt att helt fel låt har vunnit. Flera gånger har jag funderat på att skita i att glo på Eurovision (trots att jag bor i Sverige där vi är som besatta av denna årliga tillställning) men gjort det ändå. Av gammal vana. Det va länge sen jag slutade rösta, "min röst betyder inte ett skit när de där idioterna vinner" har jag alltid tänkt.

Men detta år höll jag på att antingen Israel eller Norge skulle vinna (självklart höll jag på Sverige, av ren patriotism) och ta me fan(!) jag fick rätt!!!

Kul att skiten hålls i Norge nästa år. Vem kommer ihåg senaste gången Norge vann? Eller senaste gången Norge vann någonting överhuvudtaget? Det gör inte jag iallafall. Dock tänkter jag inte dra över till detta säl-klubbande land och stötta mina "grannar" (I really don´t like them that much). Jag tänker sitta och glo på tv:n och tänka "Ja, det lär ju ta en livstid innan de jävlarna vinner igen, detta kan vi väl bjuda på" medan jag kramar om mitt gosedjur som föreställer en säl och försöker glömma vilket fult ord "sked" är på norska.


Förutom att han ser ut som en liten pojke så var han ju riktgit bra....

...och han skriver sina egna låtar =P

Nu ska jag skutta i säng. Hörs imorgon =)



Give me a comment!

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0