Märkes-freak?

Jag gick in på Blondinbellas blogg. Tycker alltid det är lika kul att läsa kommentarerna som dessa storbloggare får. Kenzas blogg besöker jag enbart för kommentarerna. I detta fall är jag intresserad av de positiva kommentarerna. Så underhållande att läsa:
 
"Jag älskar dig Kenza",

"Guuuuud, va kul vi skulle ha det om vi var vänner!",


"Men gumman, jag älskar dig och därför skriver jag detta; dra ner på festandet"


och
 
"Jag köper alla kläder som du köper :D :D :D :D Love you Kenza!".

Det är underhållande
, det är tragiskt och det är VÄLDIGT skrämmande.
När jag kollar Blondinbellas kommentarer så är jag ute efter de negativa kommentarerna. Så som;

"Om du nu vill sträva bort från size zero idealet, varför är dina skisser barbie lookalikes?" 

och

"Hur kan man rösta på någon som inte haft ett enda riktigt jobb?
Han vet inte hur det är att jobba. Hur ska han då kunna avgöra vad som är bäst för de som jobbar? De enda han gör är att sverige blir arbetslösa ? :O Eller så måste massa folk få sänkta löner. Sänk politikernas löner istället. Moderaterna är de värsta som hänt sverige."


(stumpan, ingen av partiledarna har haft något annat jobb än som politiker och det är inte moderaternas fel att Sveriges arbetslöshet växer, det är något som kallas "Den globala finanskrisen").

Det är underhållande eftersom Blondinbella får de absolut mest korkade "elaka" kommentarerna.
Anledningen till varför jag skriver allt detta är för att ta mig fram till en kommentar som jag hittade på Blondinbellas blogg.
Det var en tjej vid namn Hanna som skrev något som jag inte träffat på bland dessa storbloggares fans.

Hon skrev följande....

...detta var bland kommentarerna gällande Blondinbellas klädeskollektion.
Överallt på bloggar så uppmuntras folk att lägga 10 000kr/månaden på kläder. Och hur många av deras fans har råd med detta? Kanske 10% och då måste de fråga sina pappor riiiiktigt snällt.

Jag delar hon Hannas åsikt. Jag köper BARA det som jag vill ha, jag skiter i märket och om det finns en risk att detta plagg kommer bäras av majoriteten av Sveriges kvinnor så avstår jag. Jag tycker det är lite pinsamt att gå till jobbet och upptäcka att majoriteten av brudarna på mitt jobb bär exakt samma tröja som jag med exakt samm tryck och självklart från exakt samma jäkla butik.
Det känns lite "Hej kom och hjälp mig"-aktigt.

Men vi som inte bryr oss om märke verkar vara ett utdöende släkte. Vilket är synd. Riktigt synd är det då 18åringar uppmuntras att sätta sig i skuld för att kunna köpa de senaste "inne"-prylarna.

Jag gillar det inte och jag spyr snart på alla bloggar som uppmuntrar till detta. Skumt nog så upplevar jag inte att Sveriges största blogg, Blondinbellas blogg, gör det. Hon klär sig klassiskt och klassiskt kan du klä dig utan att behöva söka dig till något speciellt märke och det finns ett stort utbud vilket gör att folk kan se väääldigt annorlunda ut från varandra. Vilket är KUL!

Nu väntar studierna. Ni vet, de där eeeextremt tråkiga sakerna som SKA prioriteras bort för att gynna shoppinglusten ;P
(Ironi för övrigt)






Give me a comment!

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0