Hemskt avsnitt

Såg just på CSI. Denna gång var det ett sånt där avsnitt som är svårt att hålla distans till. Det pressar sig in i skallen på en. Bland annat så handlade det om en tonårstjej som blir våldtagen i sina föräldrars säng av två killar samtidigt som föräldrarna är instängda i garderoben och inte kan göra någonting utöver att höra sin dotters skrik.
Mardröms senario för såväl föräldrar som för barn.
Gillar inte sådana avsnitt som stör mig. Det gör mig obekväm och det får mig att börja fundera på de fallen som detta faktiskt har hänt.....för det har hänt.



....CSI! Man önskar att det fanns de resurserna inom polisen för ett RIKTIGT CSI. Men det är mer önsketänkande från min och typ alla politikers sida

Ett liknande fall skedde här i Örebro för ett antal år sedan. En man går in i en kvinnas lägenhet, hon är döv och mannen har tidigare varit vän med kvinnans nuvarande ex pojkvän.
Han våldtar hennes dotter och binder fast henne, flickan tvingas sedan se på då han våldtar hennes mamma och dödar denne.
Detta fall resulterade i det största personliga skadeståndet som betalats ut i svensk historia. Den flickan är en vän till en bekant till mig och jag vet att hon mår bra i dagens läge. Men jag kan inte ens börja med att föreställa mig de ärr som måste ha lämnats hos henne.
Mannen åkte fast, han var hög och efetr dådet hade han gått ut i trappuppgången och lagt sig för att sova. Grannarna hade larmat polisen. Mannen sitter fortfarande inne för dådet.

Usch, kanske inget bra sätt att avsluta denna dag med. Att ta upp sådant här. jag menar inte att man ska vara rädd men man ska aldrig glömma att det kan hända en själv. Världen består av många ignoranta människor som säger "Det där kommer aldrig hända mig" och så går de genom mörka parker om kvällarna. De tror att det inte kommer hända, det enda som gör att de klarar sig är tur. Slumpen.

Jag tänker leva tills jag är minst 80 bast och jag kommer göra så mycket jag kan och orkar för att se till att det också blir så.
Börjar med att ge min kropp den sömn den behöver.

God natt!!!

Give me a comment!
Postat av: jannike

Den är grymt snygg men fråga inte ens vad den kostar ;) Det är en Jimmy choo.

2009-03-20 @ 01:51:19
URL: http://janniike.blogg.se/
Postat av: sofie

sv: jo somnade runt 4, dusj då? :)

kam

2009-03-20 @ 06:05:33
URL: http://sofiiec.devote.se/
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Godmorgon :)

allt väl?

2009-03-20 @ 06:36:37
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: alexandra

haha vem sa att alex åkt in i häktet just en torsdag? =)

2009-03-20 @ 11:15:17
Postat av: TC

Hehe aa tycker med det var jobbigt =P Ursh,vilket hemskt inlägg... Varje kväll/natt när jag går ut för att röka så e jag fan livrädd för att nåt ska hända.. Man vet aldrig va det finns för människor där ute... Ha en bra dag =)

2009-03-20 @ 12:10:49
URL: http://theresreiman.blogg.se/
Postat av: steffs

SV: tack så jätte mycket. :D

2009-03-20 @ 18:41:11
URL: http://stephaniedahl.blogg.se/

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0