Får får lamm?

Nu ska jag gå till sängs. Är ruskigt trött och imorgon har jag en hel dag av städning och lite pluggande. Måste också plocka ordning bland mina kläder. Typ det tråkigaste man kan göra men jäklar va skönt det känns när det är gjort =)

Vet ni hur skumma får kan vara? Skum fråga till att börja med kanske men min poäng är att de flesta djur förökar sig under bestämda perioder på året. Det bryr sig inte får om kan jag berätta.
Min familj har ju hus i Dalarna och i närheten bor en bonde med hästar, höns och får. Vanligtvis ska får få lamm under tidig vår men det hade inte hans får brytt sig om. Baggarna hade nämligen smygg betäckt flickorna vilket hade resulterat i att bonden fick spendera den 24 december med att hjälpa flickorna att föda. Lite Jesus över hela grejen =P

Hur som helst, jag var uppe i Dalarna för några helger sedan och fotade. Först nu har jag kollat igenom bilderna och där fann jag så söta bilder på de små lammen. Och de är VERKLIGEN små.





Även fåren var mycket nyfikna på mig och min kamera....



...kom dessutom fram till att blixten inte störde dom det minsta.


Men men, nu ska jag sova. Imorgon visar jag lite snygga klänningar som jag köpt =)
Perfekta till vårens utekvällar.

Sov gott!!




Give me a comment!
Postat av: Lisa

Jag älskar inredning :D och ha saker och ting på plats, i ordning! Är ordningssam ;P det är kul att piffa upp något med såna småsaker :)

2009-03-15 @ 00:32:37
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: Ullis

Det är lite mer åt "stanna och kanske bli sårad" hållet. Men men vi får se, ha de bra och sov gott :)

2009-03-15 @ 00:44:14
URL: http://ulrikalinde.blogg.se/
Postat av: jossan

okej :) haha mm jag håller med :D söta bilder! ^^

kram

2009-03-15 @ 01:13:37
URL: http://ligon.blogg.se/
Postat av: ♥BROKEN

Tack så mycket! Det var trevligt att höra! Ha det bra!

2009-03-15 @ 10:09:02
URL: http://hhseje.blogg.se/

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0