En SÅN dag!

Idag är en så kallad skit dag. Har ingen energi, vaknade med migrän så det kanske inte är så kontigt. Migränen har ju en benägenhet att slita all energi ur kroppen på mig. Känns som om jag skulle kunna sova hela dagen. Men det hinner jag inte. Imorgon har jag prov så jag måste sätta mig och försöka pressa in det sista i skallen.

Dock ska jag och pappa dra iväg med pudeln till hundklipparen och ta en sväng på IKEA och shoppingvaruhuset Marieberg. Ska bli kul, förhoppningsvis så får jag lite energi från det =)
Annars får jag väl klunka vatten och ta promenader för att få igång hjärnan =P

Men först, LUNCH!



...ImproveMe:s tips om att få mer energi och bättre fungerande kropp.
Jag följer denna så gott jag kan faktiskt =)

Give me a comment!
Postat av: malin

Yes, den är från bianco! Den kostade 600 kr om jag inte minns helt fel :)

2009-03-26 @ 12:11:47
URL: http://farstaglitter.blogg.se/
Postat av: Mava

kan du vara så gullig och rösta på mig för att bli veckans blogg, läs inlägget så förstår du <33

2009-03-26 @ 16:46:32
URL: http://maviiish.blogg.se/
Postat av: Maria

shit vilken agg mot drottning kristina... det var faktiskt du som tog upp ämnet så jag kan väl göra ett sista inlägg som inte på något sätt försöker försvara drottning kristina, bara ge några andra perspektiv på hennes handlingar:



kristinas far gustav adolf dog redan 1632, då kan hon ju inte varit mer än någt år gammal, så hon hade kanske inga minnen eller känslor för honom.



eftersom hon väl var tronarvinge sedan födseln, eller tja, tidigt iaf, så var hennes uppfostan en riksangelägenhet, typ som viktorias, men antagligen med lite mer tagelskjorta. Jag kan förstå att dåtidens luteranska protestantism inte var så tilltalande för kristina. jag tror att rom på denna tid fortfarande inrymde gräddan av tidens europeiska tänkare och de flesta av dem var katoliker. Kan ju varit därför som kristina blev intresserad av katolicismen, hon var själv bildad, talade flera språk och var intresserad av konst och litteratur. ett liv i rom som katolik kanske tedde sig betydligt friare än som svensk drottning. (hn var pressad att gifta sig har jag för mig).



konst ja, de där skatterna som hon tog med sig från sverige innehöll väl bland annat tysk-romerske kejsaren Rudolf II:s konstkammare, ett svenskt krigsbyte i sig...



Ta över italien? Jag trodde att det rörde sig om neapel som på denna tid var spanskt. orsaken ter sig vara pengabrist och att hon var i onåd hos den spanske kungen.



Antar att vi aldrig får reda på hela historien om drottningen, då hon levde för rätt så ett tag sedan.

2009-03-26 @ 19:07:15
URL: http://vieparis.blogg.se/
Postat av: Em.

Svar: Jag kommer inte ihåg riktigt. Testet hette typ "Hur jävlig är du?" eller liknande :D

2009-03-26 @ 19:14:13
URL: http://melima.org

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0