Nu kom längtan!

Nu sitter jag här, efter en tuff dag med massa studier, och längtar tillbaka till Skottland. Det va så kul där. Har besökt massvis med intressanta platser som man SKA ha besökt när man va där. Bland annat så besökte jag The Elephant House där J.K Rowling skrev den första Harry Potter boken. Stället är ökänt sedan dess och det kan man ju verkligen förstå. Att hon hamnade i rätt stämning kan man också förstå. På detta ställe finns nämligen enorma bord längst det stora fönstren. Där sitter folk med sina laptops, tar en fika, en lunch och skriver. Många hoppas antagligen på att bli den nästa Rowling. Från fönstren har man en otrolig utsikt över det gamla slottet som ligger längst upp på paradgatan The Royal Mile. Längst ner på denna enormt långa gata så ligger drottningens residens då hon besöker Skottland. Ett enormt slott som jag självklart också besökte.

Jag saknar stämningen, folket, lugnet och språket (skotskan alltså).
Vi planerar att åka dit igen nästa april. Skulle vara underbart. Då kommer jag ha sett alla sevärdheter och då komemr jag ha tid för lite mer hederlig shopping ;) Nästa gång komemr jag dock vilja besöka Mary King´s close igen. Otroligt coolt ställe. Men det får jag berätta mer om vid nått annat tillfälle.

Imorgon är det skola och sängen ropar nu efter mig.
God natt!!



....Här skrevs Harry Potter och de vises sten



...det gamla slottet som skjuter ut från en klippa, högst upp på The Royal Mile...





....drottningens Skottlands residens

Give me a comment!
Postat av: Natalie

Sv: hahahaha den e ju bäst xD

2009-04-15 @ 00:51:03
URL: http://heroineismydrug.blogg.se/

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0