Meningen med livet!

Gud va trött jag är.
Har bara haft en lektion idag men är ändå helt slut. Visserligen kan ju det ha någonting att göra med de faktum att jag har hög feber och en ordentlig förkylning =P
Men men, livet går vidare =)

Den lektion jag hade idag var psykologi B och den....eh,....den....var intressant?
Äh, what the fuck den sög!

För det första spenderade vi en timme med att diskutera "Meningen med livet". What??
Vaddå meningen med livet!?!?!
Jag anser inte att det finns EN mening med livet. Jag tror dom flesta håller med mig om att meningen med livet är i betraktarens ögon. Det är vad du gör det till.
Visserligen så är inte jag den som gillar att lägga tid på den frågan. Antingen så lever man eller så dör man och jag tror att många skulle föredra att leva framför att dö. Så varför fråga sig denna fråga?
Ifall någon sa till mig; "Jag vet inte vad som är meningen med livet"
Så skulle jag svara; "Våddå? Skulle du föredra att vara död?"

Jag är inte filosofiskt lagd, jag är logiskt lagd.
Jag vet vad som är rätt och fel, jag vet vad som är logiskt och hur jag borde handla i vissa situationer och jag vet vad som väntas av mig. Sen att jag inte alltid följer detta det är ju en helt annan sak =P Men lite spänning måste man väl ändå få ha =D

Jaja, nu tänker jag lägga ner den där diskussionen =)
Sängen väntar
men först lite uuuuunderbar musik och några hosttabletter =D

Hörs imorgon!


Lite bilder från dagen....



....sol sol sol!!! =D



....random bild typ



...PEACE!!!!!



....löven börjar bli röda



...jag idag utanför skolan =)
(samtliga bilder tagna med skit mobilkameran, därav den icke existerande kvaliten)




Give me a comment!
Postat av: Mr. Heima

1. Det står ingenstans att hon hänvisar till Apple, men det är inte det viktiga i sammanhanget. Det hon från början sa kom ifrån ett missförstånd; allt handlade om att hon inte visste att nya modeller hade kommit, att hon blandade ihop priser osv osv. Preskriberat för länge sen, och ingenting någon längre bryr sig om.



2. Apple sträcker sig inte bara till Apple.se. Affären mango köpt sin iPod ifrån är DS-store i Norrköping, som är en återförsäljare av enbart Apple-produkter. Därav rean direkt efter att nya iPodar presenterats osv osv (alltså ärligt, vet jag knappt vad vi diskuterar, klockan är mycket och jag hoppas du förstår vad jag pratar om).



Nu till ämnet personangrepp:



Det är inte personangrepp att vara lite smådryg och "överlägsen" när det kommer till en diskussion på sansad nivå (titta på en helt vanlig riksdagsdebatt om du inte tror mig). Det enda som kan uppfattas som personangrepp från min sida var skämtet med matten som just bara var ett skämt (något vi som diskuterade ämnet förstod).



Att dock börja kalla folk för "PUCKO", det är personangrepp. Allt det andra i ditt inlägg är helt ok för mig; det är så debatter på internet ser ut och inget man ska ta personligt, men ordet "Pucko", det är det enda som kan liknas vid personangrepp, tyvärr.



Till sist, grejen är att inget behövs länkas vidare. Det var hela tiden en liten liten debatt mellan mig och en till, och inget som egentligen var öppet för allmänheten att börja diskutera. Därför tycker jag vi sätter punkt här och nu; du känner inte till all fakta, du tycker inte att det var smådrygt inlägg, diskussionen leder ingenstans alls för att det egentligen inte borde finnas någon diskussion mellan oss.



Visst rätten finns för folk att lägga sig i, men de kan inte räkna med att få ta del av allt som hänt innan, och därför borde mina ord räcka som säger att det som behövs diskuteras redan är klart.



Tack för mig.

2008-09-25 @ 00:27:55
Postat av: sesi

haha jag veeet. jag trodde först att den skulle suga rejält, men icke :]



fina bilder btw & sov gott du med :]

2008-09-25 @ 01:21:40
URL: http://sesis.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Håller med : ) Reklamen kan man hålla i sin egen blogg : )

2008-09-25 @ 03:15:26
URL: http://lindaslya.blogg.se/
Postat av: J

Att söka meningen med livet står väl ändå inte i tvärt motsatsförhållande mot att hellre dö. Tycker ändå att det är en fair frågeställning - finns ju ex. en rätt given biologisk mening med livet även om folk som frågar sig denna fråga i allmänhet kanske söker ett något högre svar ;D

2008-09-25 @ 10:29:29
Postat av: sara - misscupcake

sv: tack!!

håll koll på lördag, då kommer det förmodligen ploppa upp en tävling för er läsare :)



puss!

2008-09-25 @ 13:17:28
URL: http://smithersmorrison.blogg.se/

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0