Deppig?

Förra inlägget fick mig att inse något. Jag har fasen inge liv nuförtiden. Jag hinner aldrig träffa mina vänner (dock gör jag alltid tid för de absolut bästa vännerna) eller hitta på speciellt mycket. Gå på stan och shoppa är totalt uteslutet.
Ta en spontan fika med en vän utan att planera in det två veckor innan är omöjligt.
Mitt liv cirklar runt jobb och skolan.
Fast å andra sidan så är det inte helt illa. Jag har ju gjort alla dumheter man "ska" göra när jag var yngre. Det enda som jag önska att jag kunde ändra på i nuet är följande;

¤ Jag önska att jag hade lagt ner mer tid på skolan då jag gick i gymnasiet istället för att ränna på krogen vid 16 års ålder.

¤
Jag önska att jag inte börjat röka vid 15 års ålder

¤ Jag önska att jag idag hade någon aning om vad jag vill göra i framtiden.

¤ Jag önskar ibland att jag inte hade 140 i IQ och utnyttjade varje del av det.

¤ Jag önskar att jag kunde sitta och snacka om totalt meningslösa saker med mina vänner och inte hamna i bråk angående vem som satt inne med den högre intelligensen

.....that´s about it!

Men allt går inte att ändra på och även om jag inte är speciellt troende (dock har jag den djupaste respekt för de som är troende, en av mina vänner är trots allt frikyrklig =P) så tror jag ändå att det finns nån djupare mening med att jag just är som jag är och att ni är som ni är.
Kanske jag, som alltid tror jag vet bäst, är satt på jorden för att reta gallfeber på er andra. Kanske nån annan är satt på jorden för att komma med korkade kommentarer som retar gallfeber på mig?
Finns ju inget riktigt svar på den frågan.
Vi är som vi är, alla kan vi förändra vissa negativa men också positiva delar av oss själva. Men grundpelarna står kvar.


Mina grundpelare är satta i att jag är en enstöring med stor social kompetens men som föredrar att sitta i min välfyllda garderob, kramandes en sko, slickandes en väska och läsandes en bok om Andra världskriget.


Det enda man kan göra är att fråga sig, vad är mina grundpelare?


This is who I am....



...bild från i sommras





Give me a comment!
Postat av: H*

- VAR GÄRNA MED & SVARA PÅ VECKANS FRÅGA I MIN BLOGG!

2008-10-08 @ 23:14:34
URL: http://merei.blogg.se/
Postat av: H*

- ajdå /;

2008-10-08 @ 23:21:53
URL: http://merei.blogg.se/
Postat av: Melinda

Jag förstår hur du menar! Känns inte som om jag har något liv jag heller. Inte jämt i alla fall...Tusen tack för kommentaren. Jag gillar också lila. Dock är ljuslila aningen kall nu till hösten tycker jag. Hade nyss vinröd som grund, men hela bloggen blev cp. :P



Hoppas du blir nöjd med din design sen också! :) Fin bild i inlägget förresten. Gillar ljuset.

Ha en fin kväll! :)

2008-10-08 @ 23:25:33
URL: http://pindilusen.blogg.se/
Postat av: Angel

ja dom var snygga,. gillar dom verkligen

Postat av: Rebecca

Svar: Heh, ja bilden var inte så tydlig. Men ja super skojj med tatueringar, och jag ska göra min första snart hoppas jag. Tack =).

2008-10-09 @ 00:04:56
URL: http://erebecca.blogg.se/

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0