Välgörenhet

Jag ger ca 1000:- i månaden till olika välgörenhets organisationer. Bl.a. ger jag till Världsnaturfonden och till dom ger jag 500:- i månaden. Jag är både Pandafadder, Isbjörnsfadder, Tigerfadder, Djungelfadder och Späckhuggarfadder. Jag ger 100:- till varje.

Anledningen till varför jag skriver detta är för att jag anser att 100:- inte är speciellt mycket. Speciellt inte för dom som har jobb. Jag resonerar såhär; Jag skulle kunna köpa skor eller kläder för dessa 1000:- varje månad och även om kläder och skor är jäkligt kul och det är underbart att shoppa så känns det meningslöst  i jämförelse med vad dom 1000:- skulle kunna göra för andra, till exempel djuren.
Av dessa 1000:- så går 600;- till två olika djurrätts organisationer.

Jag skulle inte kunna se min pudelflicka i ögonen om jag inte gjorde någonting för hennes släkte, alltså djuren. Jag älskar djur och jag hatar vad människor gör mot djuren.
Jag källsorterar, jag använder produkter som ej är testade på djur och jag ger pengar till organisationer som vill rädda vår planet men också de underbara skapelser som finns här.

Det finns, t.ex, 3500 tigrar kvar i världen. I början av 1900-talet var det över 100 000 tigrar i världen. Det är helt sjukt vad vi gör mot dessa djur.

Jag vill inte väcka skuldkänslor eller obehag, men på sätt och vis så ska man ha skuldkänslor, man ska känns obehag tills den dagen kommer då man drar sitt strå till stacken för att rädda både djuren men också oss människor.

Ta ert ansvar, skit i dom där två cigg paketen i månaden och ge en hundring till någonting vettigt i stället.

Dessa två djurrättsorganisationer ger jag pengar till:

WSPA och Världsnaturfonden


Ha de bra så höres vi senare!!






Give me a comment!

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0