What the Fuck!!

Jag har också varit 17 år men jag undrar ifall jag hade sådan dålig världsuppfattning.

Igår satt jag och läste igenom olika bloggar och kom till en blogg där en 17årig tjej skrev någon tragiskt text som handlade om någon kille (självklart) på ett eller annat sätt. Eftersom jag har som vana att kommentera bloggar så skrev jag i kommentarfältet följande:

"Skumt. Tror alla undrar vad det där handlade om = / "

Jag var inte det minsta intresserad av vad det handlade om (kärleksproblem i tonåren har aldrig varit sådär jätte spännande) men texten som hon skrivit kändes väldigt tonårsrebell med brustet hjärta lalalaal.

Tjejen freakade totalt och skrev följande tillbaka till mig:

"angående det du skrev på min blogg om att alla undrade var det handlade om så är det väl upp till dom själva, det är min blogg och jag skriver om vad jag vill. Det är en personlig blogg och eftersom du inte känner mig så har du absolut ingen aning om vad det handlar om. Däremot kommer många av mina vänner förstå vad det handlar om. Tycker det är SKUMT av dig att överhuvudtaget kommentera något sådant till någon du inte känner..suck!"


What The Fuck!! Det är en blogg!!! Läs andra människors bloggar, läs Kenzas blogg, DÄR kan man snacka om folk som lägger sig i andras liv.

Denna tjej valde att låta vem som helst läsa hennes blogg, då får man väl räkna med att folk kommer kommentera. Eller hur?

Jag har svårt att tro att jag hade sån förvriden syn på saker och ting när jag var 17.
Hur som helst, jag svarade med följande:

"Det finns ett Kommentarfält av en anledning och du är väl medveten om att du kan stänga av det om du inte vill ha kommentarer? Sen bryr jag mig inte om vad det handlar om, om jag hade gjort det så hade jag satt ett frågetecken efter min kommentar. Upp till dig om du vill berätta men jag hoppas du förstår att det är en BLOGG som du väljer att låta vem som helst läsa från. Om du bara vill att dina vänner ska veta så säg det bara till dina vänner och skriv det inte i en blogg. Hur gammal är du egentligen! Men men, det finns väl fler människor som du som tycker om att hata världen och inte se ansvaret i sina egna handlingar."

Man får väl ta ansvar för det man själv väljer att skriva på sin blogg och inte slänga ens misstag i ansiktet på någon annan. Jag hoppas att dagens 17åringar kan ta mer ansvar än vissa andra.


(By the way: Jag har tagit bort hennes kommentar till mig eftersom jag anser att jag inte vill utelämna någon med bloggnick eller dylikt)


Ha en fortsatt trevlig dag!

Nu ska jag käka kyckling med potatis och sedan iväg och shoppa =)

Give me a comment!

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0