Pinsam Onsdag

Detta är något av det pinsamaste (är det verkligen ett ord?) händelse jag varit med om. Självklart finns det alltid saker som slår det man anser är ett pinsamt ögonblick men de flesta kan nog hålla med om att det INTE är kul att skämma ut sig inför sin partners föräldrar....speciellt om det är första gången man träffar pojkvännens pappa och andra gången man träffar pojkvännens mamma, lillasyster och lillebror.....hm...nej, detta är inte taget ur en pinsam amerikansk film á la "Släkten är värst"....

Det hela började med att jag, hemma hos min pojkvän en fredag, skrev som kommentar efter hans nick på msn "Dricker öl, kollar på porr och k*****r"
Jag tyckte jag va jätte lustig medan Jocke mer undrade ifall han mamma, lillasyster eller lillebror var online på msn och kunde läsa detta. SJÄLVKLART hade jag kollat detta och ingen av dessa tre var online. Klockan var ju trots allt mellan tio och elva på kvällen.

Sedan tänkte vi inte mer på det och festade vidare. Då jag åkte hem så märkte Jocke att kommentaren fortfarande stod kvar, så han tog bort den och sedan var det inge mer med det.

Onsdagen efter detta så fyllde Jockes lillasyster år så Jocke tog ledigt från jobbet för att gå på restaurang med familj och bekanta.
Efter jobbet så ringde jag Jocke som tyckte det var en bra idé om jag kom till restaurangen då jag kunde få träffa hans pappa för första gången...

...jag ska erkänna att jag tvekade, jag är väldigt rädd och feg då det kommer till sådana här grejer och livrädd för att säga någonting dumt eller göra bort mig så att killens föräldrar tycker att jag är en idiot....

...mina jobbkompisar ansåg dock att jag skulle gå dit och efter lite påtryckningar så gick jag till restaurangen, hälsade på alla där och allt gick bra....fram tills Jockes mor nämnde en viss kommentar som stod på msn.

Jocke blev lika paff som mig och eftersom Jockes moder trodde att det var Jocke som skrivit kommentaren så tänkte jag "Jaa, han kommer ta på sig skulden och rädda mig precis som man gör för att skydda sin partner"....jag kunde inte ha haft mer fel.
Jocke blev obekväm och tittade på mig....sedan tittade alla på mig....efter det så gick allt blod i benen upp till mitt ansikte och tinningarna började bullta....alla skrattade då de insåg att det va jag som skrivit det....Jockes lillebror frågade vad som va så kul...resten sa "INGENTING" ( Jockes lillebror är tio år).... Jag rodnar faktiskt då jag skriver detta.

Nästa gång ska jag inte skriva någonting som kan uppfattas på "fel" sätt (nu vet jag inte hur "Dricker öl, kollar på porr och k*****r" kan missuppfattas) eller skämma ut mig och få min pojkväns familj att tro att jag är....vad de nu tror jag är.

Jag kommer förevigt skämmas över detta....eller iallafall fram tills jag gör någonting som får mig att skämmas mer....

Nu ska jag gå tillbaka till jobb!!

Ha en trevlig kväll allesammans!!!

Give me a comment!
Postat av: Lina

Det är sant i det du säger :D

2008-03-10 @ 20:16:43
URL: http://Raneby.blogg.se
Postat av: Jonna

Ha en mysig kväll:)

2008-03-10 @ 21:54:01
URL: http://JONNAat.blogg.se

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0