Graviditetsblogg

Jag har märkt att det finns en hel del bloggar där tjejer skriver om sina graviditeter. Jag tycker verkligen det är skit spännande att följa dessa tjejer och deras kommande ungar men samtidigt så undrar jag vad dessa tjejer tänk att göra med sina bloggar efter att ungen är född? Ska de då döpa om bloggen och berätta om livet som nybliven mamma? kanske det blir en modeblogg för bebisar? Visserligen har jag aldrig någonsin hört om en modeintresserad bebis däremot mammor som hamnar hos kronofogden för att de shoppar babykläder till förbannelse via diverse internet butiker där man kan handla på kredit.
Detta för mig vidare till nästa fråga; måste man verkligen handla så mycket kläder till sitt nyfödda barn? Jag menar, de av mina kompisar som har fått barn handlar kläder som galningar men varenda gång jag ser deras bebisar, även om det bara gått nån vecka, så ser ungen alltid dubbelt så stor ut som den gjorde gången innan.
Det kan ju inte komma som någon överraskning att bebisar växer och de gör det dessutom väldigt snabbt.
Jag kanske är tråkig men jag skulle nog hellre köpa babykläder som passar båda könen, då kan kläderna gå i arv till nästa unge. Visst, kläderna kanske inte är moderiktiga längre men vilken en månaders baby bryr sig om det?

Barn ska jag ha....en dag....i ett nästa liv....eller då jag känner mig mogen....och redo....och ångesten är borta.....och förlossningar inte längre existerar utan man istället trycker ihop bebisen och suger ut ungen genom naveln....och detta tar ca 30 sekunder....
Men jag lägger hellre pengar på ett gymkort, så jag kan vara fit for fight lagom tills nästa graviditet, istället för att handla massa meningslösa kläder som ungjäkeln aldrig kommer uppskatta. Jag menar, även då ungen är 14 år och ser på sina babybilder så kommer den ändå säga "Va faaan morsan, hur kunde du klä mig sådär?? Det är ju värsta 2020-tal ju!!!"

Jag har massa babykläder kvar från då jag va liten, de duger gott och väl och om ungen klagar så kan jag bara säga "Du ska vara så jävla glad att jag låg där 26 timmar och försökte pressa ut dig ur min mest älskade kroppsdel, som du förövrigt sabbade i samma veva, så du ska bara vara nöjd med allt du fått efter det!"

Ooops, okej, jag kommer inte svära till den eller berätta vilken min käraste kroppsdel är men själva poängen är den samma....

Till sist vill jag tillägga:
Hoppas ingen blivande mor tar illa upp....



Om ni vill läsa en riktigt intressant graviditetsblogg så kan jag rekommendera www.carr0s.blogg.se/
Hon är en ung tjej med en sund syn på livet....

image482
Min mardröm; alldeles för många bebisar vid samma bord...AAaaahhhh!!!!



Give me a comment!

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0