Snuttekudde =(

Nu är det dags för mig att knyta mig. Ska ju jobba imorgon så då måste jag vara pigg. Mest för att jag ska umgås med min bästa vän Jocke imorgon kväll efter jobbet =) men jag kommer dra iväg ett blogginlägg när jag är hemma hos honom, och självklart ett när jag vaknar imorgon och självklart ett innan jag drar till jobbet och självklart ett då jag har rast och självklart ett då jag har lunchrast och...ja, you get the point =P

Känns inge kul att gå och lägga sig, jag saknar min snuttekudde a.k.a min pudelflicka Sotis. Hon har alltid sovit i min säng. Förutom då hon var riktigt lite då. Då sov hon i en dockvagn som vi tagit bort överdelen på och ställt ner på golvet bredvid min säng. Jag gillar inte att "bebis" förklara djur men hon var verkligen som en bebis. Jag var tolv år då så jag tror att det var därför hon blev så väldigt "bebis-aktig" för mig.
Hon skrek på nätterna, jag fick gå ut mitt i natten så hon fick kissa men i bland så vaknade hon inte då hon var nödig så då kissade hon på sig i sin säng. Då fick jag ta in henne i badrummet och duscha henne ren, byta i sängen och låta henne leka med min hand tills hon somnade. Mycket ansvar för en tolvåring men jag lärde mig jäkligt mycket också.
Jag har varit den som har tagit befälet över hennes uppfostran och hon lyder mig bäst.
Hon känner mig och jag känner henne utan och innan.

Hon är bäst helt enkelt och det kommer bli en jobbig vecka utan henne....



...Min lilla rävunge ligger och sover i min säng =)



...Sotis leker vildhund och dricker vatten från sjön.
Vattnet som vi ställt ut i hennes skål dög inte.



..."Look at me, I´m the crazy poodle!"



....Linslus? Ne, hon undra bara vad det var jag höll framför ansiktet =)



..."Ne men usch, ta bort blixten"



....Min donna.
Ser ni hur fokuset ligger på ögonen? Allt blev suddigt när hon rörde på huvudet men inte ögonen =)
Hon är ju så otroligt söt.


Sov gott!


Give me a comment!
Postat av: phwiklund.blogg.se

absolut ska man kunna ta det förflutna med ett leende och ett hopp, det var jätte hemskt det är jag först på att skriva under på men man måste gå vidare och se lite humor i det hela, fin hund! jag har två dvärg-pudlar! underbara varelser. sov gott

2008-06-23 @ 02:02:08
Postat av: ph

haha, jo så e de kanske. stör mig på grabbarna som bara snackar om stora balla hundar... kuk-förläängare kallar jag det...iaf om man dressar en rotweiler eller nåt för försvar. Sen älskar jag tex. schäfer. Men mina dvärgpudlar e bäst asså! haha underbart med ditt ego

2008-06-23 @ 02:20:23
Postat av: Giuly

hahahahah jooo h¨åller med alltså !!!:p..

fast vinner man såvinner man hahaha :p...



mormortrosor 100000000% skänare:D..



sov gottt =)

2008-06-23 @ 02:29:45
URL: http://giuly.blogg.se/
Postat av: aapl blogg

Villken skönhet din hund är! Normalt sett tycker jag verkligen inte om pudlar men du har en väldigt söt. :)

2008-06-23 @ 02:31:02
URL: http://aapl.blogg.se/
Postat av: anna

Söt pudel ;).. håller med om att det är ett stort ansvar att få hund så tidigt, fick min första när jag just skulle fylla nio år...... men oj så man lärde sig mycket =)



Tycker för övrigt det är synd att Pudlar tillhör sällskaps gruppen.... för dom är jhu riktiga brukshundar innerst inne....



Nåväl.... du hade en vacker hund med fint uttryck ;)

2008-06-23 @ 13:05:48
URL: http://www.camabaros.com
Postat av: Ellen

Gud så söt hund!!

Har pudlar jag oxå, 1 är min och 1 är min syrras..

Min är som en liten bebis för mig! Haha.. kallar honom faktiskt för bebis oxå.. ;)

2008-06-23 @ 22:09:56
URL: http://ilovepeace.blogg.se/

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0