Midsummer pictures

Besökte ju byns bygdelokal tidigare idag, träffade på kusiner, faster, släkt till släkten, vänner i byn, vänner från andra byar och så vidare. Alltid lika kul. Ibörjan är man lite blyg eftersom det var ett tag sen vi sågs men när man väl har fått igång snacket så är det som om vi träffades varje dag.
Min kusin kommer ner till Örebro nästa helg och sover över. Ska bli kul att kunna sitta och snacka en massa skit utan att hon måste springa efter hundar och ungar mitt i en konversation.

Här är lite bilder från dagen vid bygdegården. När vi satt oss i bilen för att åka så började det ösregna så under hela vägen dit (en mycket kort väg) så stod folk på andras terasser och sökte skydd, stod under träd och tak som sköt ut och gav på så sätt skydd från regnet. Hundar, barn, rulatorer, barnvagnar och annat delade skydd från regnet lite här och där. Sen blev det uppehåll för att sedan börja små regna lagom tills stången skulle upp för att sedan åter bli uppehåll medan man hissade stången, sen regnade det....igen....



....Hissandet av stången.
De flesta av grabbarna var onyktra, det är därför vi står så långt bort från stången.



....Efter att man fått upp midsommarstången så började det regna



....Alla armerade sig med paraplyn.
Förutom jag då som älskar regn! =)



...För vissa blev dock regnet en tung upplevelse



...Visst är flickan söt i sin folkdräkt? =)



....Tog inte lång tid innan mammor, pappor, mor och far-föräldrar var upp och dansade runt stången med barnen.
Jag valde dock att bara se på.
Små grodorna är inte riktigt min stil =P



...Dessa individer var först på plats och var regält berusade innan stången ens var uppe.
Men trevliga var dom i alla fall =)



...Alla tonåringarna stod en bit bort och tjattrade.
 Här är dom fyra stycken....nästa gång jag kollade så var dom ca tio stycken.
Förstår inte var dom andra kom ifrån.
Kolla in den icke villiga att lyda valpen på vänster sida av bilden. Den var helt galen hela dagen och skulle hälsa på alla och gräva exakt överallt.
Haha, men söt var den =)

Nu ska jag gå ut och njuta av kvällssolen, blev en riktigt fin och varm kväll trots regnet tidigare idag.
Återvänder hit med bilder på den andre outfiten (den riktiga) som jag hade sen.
Ha´re bra en stund så ses vi sen!
Kram





Give me a comment!
Postat av: Vanga

Tack desamma!:)

2008-06-20 @ 21:36:51
URL: http://judovanga.blogg.se/

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0