Intagen föda

Tänkte ju göra en pasta sallad men då jag upptäckte tt jag hade någonting så gott och onyttigt som både grädde och cheddar ost hemma så fick det bli pasta med en god pasta sås.

Detta använde jag:

Ca 250 g pasta
2,5 dl vispgrädde
Ett halvt paket fryst persilja
En påse riven cheddar ost
2 ägg
2 grönsaksbuljong tärningar
1 vitlöksklyfta
Skivad salami (mängd efter egen smak)
1 paprika
Salt och svartpeppar

Jag började med att koka upp vatten till pastan. Medan jag väntade på att vattnet skulle börja koka så skivade jag upp vitlöksklyftan, salami skivorna och paprikan.....




....Min paprika ser ut som en muterad chili



När vattnet kokade så la jag i en grönsaksbiljong tärning och den skivade vitlöksklystan och lät sedan detta koka upp.
När buljongen var upplöst så hällde jag i pastan.....



När pastan var klar så hällde jag av vattnet och sedan började jag med såsen....



....grädde och paprika.
Sen hade jag i osten, salamin, ytterligare en biljongtärning, äggen, persiljan och salt och peppar....



...och lät detta koka ihop sig till en jämn sås.
Sen hade jag i pastan och lät såsen och pastan värmas ihop....



....och resultatet blev såhär....



Ingenting för den som bantar kanske men himla gott.
Jag tror jag åt lite för mycket faktiskt.

Nu ska jag fortsätta packa.
Vi höres om några timmar igen.
Kramar



Give me a comment!
Postat av: isabellekristiansson

oj så gott de verkade sparar de och testar de såg jävligt gott ut ifl :D

2008-06-18 @ 02:22:38
URL: http://isabellekristiansson.blogg.se/

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0