What?

Jag är en sån där som ungefär en gång varannat år måste börja på ny kula totalt, jag rensar min garderob från kläder som inte känns bra längre på samma sätt som jag rensar i min vänskapskrets och gör mig av med det som inte känns bra.
Jag är en människa, jag har rätt till att drömma om framtiden, jag har rätt till en framtid, jag har rätt att få må bra även i framtiden. Varför ska jag hänga kvar i någon som vill hindra mig?
Igår insåg jag en sak, igår satt jag med mina två vänner på krogen och så bjöd vi över en till person, en person som jag inte riktigt kände för att träffa men som grabbarna tycker är trevlig. Jag är inte omöjlig, jag är kvinna men jag tvingar dock inte alla mina vänner att tycka illa om en viss person bara för att jag gör det.
Hur som helst, personen dök upp och jag märkte direkt att vi var påväg att börja tjafsa. Personen sms:ade mig och frågade ifall den förstörde min kväll och ifall jag ville att personen skulle gå.
Jag kör på ärlighet, jag skrev att jag ville att personen skulle gå.
Personen gick inte. Personen satt och fejk skrattade åt skämt som drogs trots att personen egentligen inte riiiktigt förstod sig på vad som sades.
Till slut sms:ade jag personen och bad denna att försvinna är mitt liv, att jag inte ville ha behöva ta mer skada.
Personen lyckade skämma ut sig genom att ställa sig upp och säga "ja nä men jag ska väl gå, Helena vill ju inte ha mig här" och sedan när denna individ gick så gav denne mig fingret. Alltså på det där sättet som jag aldrig förstått mig på, ni vet där man slår handen i armvecket så att armen åker upp och så visar man fingret.
Känns lite som någonting som killarna gjorde då de var 15 år ungefär.
Mina vänner blev riktigt chockade.
Vilket chockade mig.
Vilket gjorde att jag fattade att vanliga killar tycker inte det är okej att kalla folk för fitta, hora m.m.
Vilket fick mig att inse fakta.

I´m still the best!


Nu ska jag käka mer Ben & Jerry glass men först ska jag göra en krämig och god pasta carbonara á la Helena....



....Thank you Lynette =)


Give me a comment!
Postat av: Amanda

tack så mkt :) jo jag har haft superkul!! =) men nu har jag fixat en ny header och jag tror det blir snyggare utan profilbild till och med, tror inte du? ;D säg vad du tycker om den nya headern :p Kraaam o ha en bra kväll.



vad ska du göra ikväll? =)

2008-07-13 @ 16:14:27
URL: http://amanddaj.blogg.se/
Postat av: Amanda

Men det finns en till grej jag undrar ;D du verkar vara riktigt bra på det här med designen..

så jag tänkte om du visste hur man flyttar ner en reklam? du ser min "cocoo" reklam, jag skulle vilja ha den längst ner istället för där uppe, men jag vet inte vad länken är.. förstår du? jag vet liksom inte vad som tillhör den länken och vilkket jag ska flytta. vet du hur man gör det?;p

2008-07-13 @ 16:19:25
URL: http://amanddaj.blogg.se/
Postat av: Amanda

Sv: tack så himla mkt :) gu vad gullig du är! det gick typ inte att flytta ner den så jag tror att det bara går att ha den där uppe liksom =) men detär inte hela världen, det får vara så nu :) kramar!

2008-07-13 @ 20:54:34
URL: http://amanddaj.blogg.se/
Postat av: i & m

Så omgoet gjort av denna person :S

Men en sak förstår jag inte, Om ni båda satt på samma ställe kunde ni vel pratat. istället för att skicka sms till varandra. Eller satt ni inte tillsammans?

2008-07-14 @ 11:07:19
URL: http://ifmn.blogg.se/

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0