Underbara freeeeedag!!!

Eller typ, om jag hade jobbat idag så hade det garanterat varit den underbara fredagen men eftersom jag är ledig så bryr jag mig inte så mycket =P
Får helt enkelt se fram emot nästa fredag och skrika "Underbara Freeeeedag" då. Haha!

Igår gick jag ut på en promenad med min kamera. Målet var att gå till bonden som bor en bit bort och fotografera det nya fölet. Fölet är knappt en vecka gammalt och är så otroligt sött. Den går med sin mamma i en egen inhängnad. Fölets moder är känd för att avla väldigt fina föl dock är hon en extremt överbeskyddande mamma så hon bokstavligen sparkar skallen av de andra hästarna. En av hästarna fick veterinären komma och kola på efetr att denne fått en spark i huvudet. Hästen fick en hjänskakning och fölet och dennes mamma fick gå i egen inhängnad. Det är bara bonden och hans sambo som får röra vid fölet utan att mamman blir galen.


Hur som helst, jag gav mig av för att fota och detta var vad jag fann...



...Tom inhängnad...



....här var det också tomt...



...Where have all the horses gone?


I korthet, inte hittade jag några hästar. Tror dom hade tagit in dem för kvällen och eftersom fölet är så litet och mamman så aggressiv så ville jag inte gå in i stallet och störa dem.
Får helt enkelt gå dit idag och försöka fota dem =)


By the way, en annan sak som jag reflekterade över på min väg upp mot hästhagen var....



...Pojkar, pissa inte på elstängslet....



...Jag tror det gör ont


Ses om en stund igen!
=)







Give me a comment!
Postat av: stephie

detsamma!

2008-07-04 @ 13:38:54
URL: http://stephiesmode.blogg.se/

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0