God Måndag!

Måndag återigen, jag sitter på tåget från Dalarna till Örebro. En bit bort sitter en skåning och pratar med sina medpassagerare. Han känner inte personerna i fråga men han drar massa små snuskiga skämt och sedan är det bara han som skrattar. Dom andra ger kommentarer som "Ja haha, den va ju kul...hm" och "Så kan de bli" medan skåningen skrattar så han gråter. Tycker det är lite obehagligt med folk som beter sig sådär. För det första så skulle jag aldrig dra snuskiga skämt till folk jag just träffat och för det andra så vet alla att snuskiga skämt får en att framstå som mindre intelligent. Självklart kan dom vara roliga vid det rätta tillfället men faktum står kvar, man låter som en idiot då man drar dom.

Om 30 min är jag framme, då ska jag piggna till och sedan dra direkt till jobb. Slutar ju klockan 21 i kväll så jag hör av mig nångång efter det.

Nu tänkte jag kolla ut genom rutan och njuta av den fina solen, det skumma vädret och hoppas att det som hände igår inte kommer hända idag.

"Som en blixt från ovan"


Igår var jag ju och fotade hästarna som bonden har och eftersom jag tryckte av bild efter bild så resulterade ju de i lite kul bilder också.
Som denna till exempel....



...Först trodde jag hon försökte bita fölet men sen förstod jag att det bara var en gäspning
close-up....



...Livet som häst kan vara ansträngande ibland uppenbarligen.
Undra vad tandläkarn skulle säga om den där tandraden? =P


Nu ska jag stänga igen datorn. Höres omkringkl 22 ikväll och hoppas det fina vädret följt med mig till Örebro och att ni andra även får ta del av det!


Dagens väderrapport kommer från denna skönhet....



...som ni ser så skiner solen i Dalarna


Ha´re bra!! =)

Kraaamar!




Give me a comment!
Postat av: dookie

hahaha! grym bild på hästen ^^ it made my day

2008-07-21 @ 14:40:02
URL: http://dookie.blogg.se/
Postat av: Amandah

Ja de göre säkert :)Söta hästar: P

2008-07-21 @ 14:59:07
URL: http://svealt.blogg.se/

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0