Ciggen

Va ute igår, jag och min kompis David drog från krogen klockan 1 för att hinna med 01:20 bussen. Vi kommer bort till busshållplatsen och upptäcker (TADAAAA) att dom ställt in nattbussarna under sommaren.

Skit

Så jag tog taxi hem och min kompis David som taxi-vägrar gick hela vägen hem (tar ca en timme) till sig.
Stackarn. Han ringde mig för han fick tråkigt efter halva vägen.

David i lördags....



...bilden är tagen med mobilkameran

Idag är ytterligare en sån där dag....ni vet vad jag menar.....ni vet.....en sån där dag.......en sån där.......JOBBDAG!!! Urk.
Jag vet, jag klagar mycket men hur kul tror ni att det är att behöva jobba och sitta inne de fina timmarna av dagarna nu under sommaren? Det funkar på vintern för då föredrar man vara inomhus men en dag som denna, solen lyser och det är varmt och skönt. Dock blåser det men det är en diksussion som David skulle ta med Gud när David dör ("Hör´ru Gud, vad tänkte du på med blåsten?") så tills dess får jag acceptera att blåsten finns kvar.
Lite mer gnäll; Om 20 minuter går min buss och jag har inte ens duschat ännu. 

Jag tänkte på en sak då jag kollade Kenzas blogg igår. Hon skrev att hon och hennes vänner skulle sitta ute på terassen och kedjeröka. Många reagerade väldigt negativt till detta och självklart håller jag med. Det är inte bra men samtidigt så är hon så pass gammal att hon borde vara medveten om konsekvenserna. Sen det faktum att hon är en förebild för många tjejer gör ju inte saken bättre men jag är själv rökare. Jag har slutat och börjat några gånger och nu vet jag faktiskt inte om jag har styrkan att försöka igen. Det är "lätt" att röka när man är ung, det blir svårare efter bara några år. Det är då konsekvenserna börjar visa sig. När tjejer kommer över 20 års strecket så börjar deras kroppar att ändras och om om röker så ändras dom snabbare. Jag har ju en sjukdom som gör att jag inte kan gå upp i vikt men ciggen gör inte saken bättre. Jag har aldrig haft några hudproblem eller dylikt. Jag har lätt för att bygga upp min kondition eftersom jag har en bra grund kondition men om några är så kommer även jag börja falla sönder på grund av ciggen. Därför känner jag en väldig ångest över att jag röker. Jag vill inte röka men samtidigt kan jag inte sluta. Om jag hade varit 15 år igen så hade jag slutat innan jag var fast i det. Nicotin är en helvetiskt drog som narkomanerna säger är svårare att bli av med än någon annan drog. Mest kanske för att den är tillåten.
Jag är trött på att lägga ut stora belopp på mitt beroende och jag tänker innan årets slut få ett riktigt slut på det. Jag är i ett skede där jag är beredd att göra vad som helst för att sluta.


Här ligger sju paket cigg och varje paket kostar 48:-.....



...här ligger 336:-


Nu ska jag gå och göra mig i ordning.
Vi höres då jag kommer hem från jobbet.
Kramar =)

Give me a comment!
Postat av: Lisa

Ja det är himla kul att se vad man får :D

2008-07-17 @ 17:50:52
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/
Postat av: camilla

sv: hehe ja man gör ju de :)

2008-07-17 @ 21:26:39
URL: http://camillaelisabetlyktberg.blogg.se/
Postat av: Marielle

Grattis på namnsdagen! :-)

2008-07-31 @ 01:44:19
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0