No more motherfucker!

Klockan äröver fyra och här kommer dagens första inlägg =P Sov inte så bra i natt och väcktes klockan halv fem av att det var vackert väder ute och fåglarna skrek in genom mitt öppna fönster, somnade om, vaknade igen av en enorm smäll då blixten slog ner någonstans i närheten, regnet piskade utanför, vaknade kl 12 och då sken solen igen, gick ut och drack kaffe på terassen klockan halv ett och kunde knappt andas i värmen.
Hemska moln dingla fortfarande på himlen, hoppas bara det blir uppehåll i kväll, jag ska ju ut till O´learys med två kompisar, äta gott, dricka gott, snacka lite skit och dricka lite till =) Längtar redan!
(usch, nu mullrar det i fjärran)

Idag har jag tittat på Desperate Housewives och käkat massa muffins med mera efter frukosten.
Finns få saker som kan få en på så gott humör som de där hemmafruarna, deras grannar och alla intrigerna.
Har lite svårt för romantiken dock men det är för att jag tycker romantik är lite obekvämt.
Om jag någonsin gifter mig så skulle jag föredra att killen friade till mig med en ring i ena handen och en starköl i andra handen, full som ett ägg och med en cigg i mungipan.
Skulle dö om killen gick ner på knä och tittade djupt in i mina ögon.
Mitt ex Marcus ville alltid att vi skulle förlova oss och en gång låg vi och slöade på soffan då han vände sig om och bara spydde ut gulliga kommentarer till mig, förklaringar till varför han ville ha kvar mig resten av livet.
Jag klarade inte av honom så jag smälde till honom med min tidning och bad honom lägga av.
Jag skulle aldrig gå med på att mina kille bjöd mig på restaurang eller dylikt. Om det inte var min födelsedag typ.

Varför berättar jag detta då?
Jag vet inte, kanske för att min tjejkompis ringde och sa att hon dumpat sin kille för att han aldrig kunde vara romantisk.
Hon ville att jag skulle trösta henne, JAG liksom. JAG som bjuder killen jag gillar på saker, JAG som aldrig kräver att han ska bjuda tillbaka och JAG som sen tas förgivet och blir utnyttjad. JAG som i slutänden lagt massa pengar på en kille som aldrig sett mig som annat än den som alltid kommer se till att han överlever.
JAG som fortsätter betala killens cigg trots att jag i bland har mindre pengar kvar än killen själv.

Nej, JAG ska inte trösta min kompis. Om jag hade varit kille så hade väl flickorna flockats runt mig.
Dessvärre är jag tjej, killar kräver inte att tjejer ska betala däremot så vänjer dom sig mer än gärna vid att ta mig förgivet och utnyttja min givmildhet för att sedan kalla mig för "snål" och "fitta" då jag tillslut säger nej, tar tillbaka ciggen han just tagit ur MITT paket utan att fråga då klockan är 5 på morgonen och jag har allt som allt åtta cigg kvar och jag vill spara mina pengar för att kunna dra till Skotland för att besöka min bror.
Det roliga är att han kastades ut ur mitt hus men då jag kollade på klockan och såg att den var halv fem och det gick ingen buss fören efter klockan sex och han var hungrig så ringde jag och lät honom komma tillbaka igen.
Jag gav honom mat och återigen gav jag honom cigg.
Jag har gjort rätt, jag tvingade honom inte att gå hungrig hem.

 Varför?

För att jag alltid ser till att jag kan hålla mitt huvud högt och mitt samvete rent.
Men i en annan del av stan så sitter det en individ med ett smutsigt samvete.
Hoppas han är medveten själv om det.

No more motherfucker!



Kiss and tell....



...bye bye



Give me a comment!
Postat av: Cissi

svar: min kära telefon med så bra kamera (haha) heter sony ericsson c902 precis som det står på bilden :)

2008-07-12 @ 16:56:33
URL: http://greenberry.blogg.se/
Postat av: Sarah

Visst brukar vi kalla de för AS :)

2008-07-12 @ 17:40:16

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0