Åter! =D

Gick på en promenad och gick förbi min kusin. Hon är himla trevlig min kusin. Trots att det är en åldersskillnad på 20 år (hon är alltså inte 1 ½ år utan hon är 20 år äldre än mig =P) så funderar det att umgås. Jag blir alltid väldigt nervös och rädd för att säga fel saker när jag träffar min släkt men å andra sidan så är det ju min släkt. Vi delar till viss del blod (eh) och man får acceptera varandra för vad dom är.
Eller lättare sagt, dom får acceptera mig för vad jag är. Eftersom jag är så mycket yngre så bär jag ju på en högre grad av naivitet (är det ett riktigt ord?) och kanske inte alltid har alla hästarna hemma.
Men det var trevligt, var massa ungar där, åtta för att vara exakt och sju vuxna med mig inräknat (jag fick sitta vid vuxen bordet =D Observera att jag är yngst i min kusinskara på båda sidor så jag blir alltid sedd som den "lilla" i alla sammanhang) och barnen skulle sova i två tält och det var så där mysigt kaotiskt. Får en delvis att känna "Thank God att jag inte har barn" men samtidigt så känner man "FAN VA KUL!!" eller vad va det man sa när man var mindre och någonting var riktigt kul? Tror det var FULLT ÖS MEDVETSLÖS! Barn driver sina föräldrar till vansinne men samtidigt tror jag inte man kan finna en större gemensamhet med någon annan än sitt barn. Även om man stör sig på varandra majoriteten av dygnet.
Efter helgen som va så hade jag bestämt mig för att inte röra alkohol på två veckor, detta bröts visserligen i torsdags men då firade vi någonting och jag tog ett halvt glas rosé vin så det gills knappt. Ikväll drack jag två glas vin tillsammans med brudarna medan gubbarna sprang omkring och lotsade barn som skulle överallt och ingenstans.
Två glas är vad som krävs för att min smala kropp ska bli lullig och OJ va jag va duktig på att snacka.
Vad va det mamma sa innan hon gick? "När du går bort till din kusin, se till att inte snacka öronen av dom som du brukar"
Oops!
Så här sitter jag och snackar öronen av er med =P

Men men, nu sitter jag och väntar på att min mor och far ska komma tillbaka från en fest hos grannen. Beräknar dom till klockan 2 men man vet aldrig.

Jaja, nu ska jag ringa Jocke.
Hörs sen eller i morgon =)

Pussar!


Midsommarfirande i byn...



...Here is where the party-people lives ;)


Give me a comment!
Postat av: Amanda

Sv: åh, gud vad schysst! :) men kan jag inte bara maila mitt lösenord och bild så kan du logga in på min blogg och lägga in den? (A) litar på dig o de vore supoersnällt :)

2008-07-06 @ 11:43:42
URL: http://amanddaj.blogg.se/

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0