Lista

Från lajsaminelli.blogg.se


1. Tre namn du lyssnar till: Helena, Helgot, Helena =P
2. Någonting jag tycker om med mig själv : Mitt självförtroende är jag glad att jag har
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv : Mitt temperament
4. Detta är jag rädd för : Höjder och vatten
5. Tre saker jag vill ha varje dag : Frukost, mitt täcke och min garderob. Sen är jag nöjd =P
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Ljuga, hålla käft och lyda 
7. Detta tycker jag om att göra: Äta, sova, shoppa, jobba, bowla...jada jada jada. Listan är lång.
8. Detta vill jag göra just nu: Bli av med huvudvärken och hoppa in i duschen. Nr 1 kan jag inte göra något åt och nr 2 är jag för slö för just nu på grund av nr 1.
9. Bästa känslan: Att ha massor med pengar eller att hitta på någonting riktigt kul med sin familj eller ett gäng med människor.
10. Värsta känslan: Hunger. Jag får panik.
11. Egenskaper jag vill att min partner har: Kunna hantera pengar, vara aktiv, ej konflikträdd, driven, rolig, orädd och intelligent.
12. Är du kär just nu: Kanske de kanske
13. Jag vill gifta mig: Hm, i framtiden så ja.
14.  Följande saker jag vill göra innan jag dör: Se alla kontinenter, arbetat utomlands, varit en bra förälder och hustru.
15. Min käraste ägodel: Min familj betyder mest. Kan inte komma på något mer faktiskt. 
16. Något jag vill ha i present: Har en bärbar dator (hihi) så jag vet inte. Har typ allt jag vill ha. Hm...
17. Detta har jag på mig just nu: En grön mjukisdress och mörgonrock och tofflor som ser ut som hundar.
18. Favoritkläder: Jeans och en långärmad tröja. Det trivs jag bäst i.
19. Favoritdjur: Hund
20. Följade musikstilar tilltalar mig mest: Jag är en såkallad allätare men föredrar ifall jag förstår vad personen i fråga sjunger.

21. Favoritlåt just nu:



22. Roligaste/tråkigaste ämnen i skolan:
Vet inte. Tyckte då det va historia men det tycker jag inte nu.
23. Stjärntecken: Skytte
24. En bok jag älskar: The fifth child av Doris Lessing
25. En film jag älskar: Pirates of the caribbean. Tycker om äventyr möter komedi.
26. Tv-program jag gillar: 2 ½ men, scrubs, hm, ingen aning. Tittar inte så mycket på serier.
27.  Favorit doft: Ja´Dore Dior eller vad den nu heter.
28. Detta äter jag gärna: Fisk fisk och åter fisk. älskar fisk. Ska äta det snart faktiskt =)
29.  Dricker helst: Kolsyrat vatten, mjölk och vitt vin.
30. Favoritgodis: Just nu är jag besatt av naturgodis men generellt brukar jag älska saltlakris
31. Hit vill jag gärna åka på semester : Rom, Aten, Paris, Berlin och Prag. Tänkte romantiskt semester. hihi
32. Färg på mina ögon: Blå- gröna. Mer gröna än blå iaf
33. Min längd: 1,69 cm.
34. Jag tror på: Att man ska tro på det som gynnar ens mentala hälsa. Vad det är är upp till varje individ att avgöra.
35. Mitt motto: "Använd ditt sunda bondförnuft"
36. Person jag beundrar: De flesta i min släkt men min pappa beundrar jag nog otroligt mycket.
37. Såhär bor jag: För tillfället hemma med min mor och far och en pudel.
38. Antal döda krukväxter i hemmet: Oj, det kan nog ta ett tag att räkna. Nästa fråga? =P
39. Det här tänder mig: Killar med självförtroende och koll i livet.
40. Detta gör mig avtänd: Killar som pratar engelska med en under själva akten. Hur fasen tänker man då liksom?
41. favoritfärg: Lila
42. Favoritcitat: Min egna ;-P
43. En hemlighet jag vet: Haha, ingenting jag tänker berätta iaf.
44. Bästa present jag fått: Älskar generellt presenter. Vad det än må vara.
45. Senaste köpta skiva: Britney Sears "Blackout"
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Jag vet inte, det mesta tror jag. Jag har rätt proportioner.
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Kan säger hitta någonting om jag letar ett tag.
48. Udda förmåga/egenskap: Är skelögd. Om det nu är en förmåga/egenskap hihi
49. Om jag var ett djur skulle jag vara: En hund som bor i detta hus. Shit va vi skämmer bort de små kräken.
50. Vad lyssnar du på just nu: Min egen bultande huvudvärk
51.Vad har du gjort/ska du göra idag: Få ordning på huvudvärken och dra i väg på fest med jobbet. Och så ska jag städa lite också
52. Var är dina föräldrar födda: Far är född i Skenshyttan i Dalarna och mor i Göteborg.
53. Vad är det senaste du installerade på datan: Ingen aning.
54. Vilken är din favoritresturang: Tycker om där portionerna är stora och man har massa såser att välja mellan. Någon specifik har jag inte.
55. När badade du i en pool senast: I sommras.
56. Har du varit med i någon skolpjäs: Många. Gick på Waldorfskola.
57.Hur många barn vill du ha: Fyra- fem kanske
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om: Skrik och svenska mjukisporr låtar.
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet: Som senast, moderaterna.
60. Vad har du för tv-kanaler: Jag tänker inte räkna dem precis.
61. Har du åkt moped någon gång: Ne, men motorcykel och jag gör det inte igen.
62. Har du busringt nångång: Jo, det är klart jag har. Det gör jag varje gång på fyllan.
63. Har du fått felparkeringsböter: Ne
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump? Ge mig en bra anledning så gör jag det. Annars så fortsätter jag vara höjdrädd i stället.
65. Vilken är den plats längst bort du besökt:
Det beror på hur man menar...
66. Har du en egen trädgård: typ ja
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier: Inga specifika
68. Kan du alla orden i nationalsången? Ja, klart jag kan.
69.  Badkar eller duschkabin? Badkar
70. Vilken är den bästa film du sett denna månaden? Arn; tempelriddaren...faktiskt
71. Favoritpizza? Hemmagjord italiens pizza med sardeller, kapris och mozzarella.
72. Chips eller popcorn? Chips
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Öh, jag skulle inte tro det. jag borde nog kommit ihåg det tror jag.
75. Har du varit med i någon skönhetstävling? Haha, neee
76. Apelsin- eller äppeljuice? Apelsin
77.Vem är den senaste du åt ute med, vad åt ni? Petra och Jocke på Burger King.
78. Favoritchoklad? Vet inte vad den heter. den är utländsk och på import.
79. När röstade du senast ? Senast det var val
80. När åt du en hemodlad tomat sist? Vet inte
81. Har du vunnit en prispokal någon gång? Nja, när jag var liten så ja.
82. Är du bra på matlagning? Faktiskt så är jag det. Jag lagar mestadels av maten här hemma.
83. Klarar du av att tanka själv? Jo, men jag är likrädd varje gång.
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går? Nopp
85. Pepsi eller coca cola? Inget av det. Har tröttnat på båda men om jag var tvungen att välja så säger jag nog coca cola.
86.  Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Nja, jo, de har jag väl.
87. Vad var det senaste du handlade? Naturgodis och olivolja.
88. Har du kräkts offentligt? neee
89. Vill du helst bli mångmiljadär eller hitta den sanna kärleken? Föredrar kärlek framför pengar men helst båda.
90.Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nja, jag tror man får jobba för att uppnå "äkta kärlek"
91. Har du ringt något betalnummer? Lär ju ha gjort.
92. Kan man vara vän med sitt ex? Jag har aldrig lyckats men det kanske går för andra.
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Mamma
94. Hade du mycket hår som bebis ? Yes, och jag var helt svarthårig dessutom.
95. Vad har du meddelande på din telefon/mobilsvar? Jo
96. Vad har du i din väska? Det vanliga. Plånbok, lösa mynt, mobil, almenacka, mini apotek m.m.
97. Någon favoritsak du gör innan du går o lägger dig? Läser bok
98. Vad är du tacksam för idag? Att det är löning
99. Var hittade du den här listan? Hos lajsaminelli.blogg.se
100. Tre personer jag vill ska fylla i den här grejjen : Gör det om ni orkar.

Give me a comment!

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0