Jävla äckel

Jag kan förstå det roliga med att skoja när folk har dött, tro mig, jag har gjort det själv, men bara som ett sätt att hedra personen. För några år sedan dog en nära anhörig till mig som var känd för att gå sin egen väg, säga vad han tyckte och tänkte och kämpa för det han trodde på. Då han dog så började omgivningen helgonförklara honom och säga vilken fin människa han var. Det va då jag sa ifrån, min döda vän hade inte tyckt om att folk försökte göra sin relation till honom till något bättre än vad den egentligen var. Han visste att många tyckte att han var en riktigt jobbig människa som aldrig kunde hålla sina åsikter för sig själv och att sällan klarade folk av att vara i samma rum som honom i mer en två timmar innan de höll på att få ett nervöst sammanbrott. Jag vill komma ihåg honom för den han VERKLIGEN var, en otroligt jobbig varelse som kunde göra mig så helvetiskt förbannad. Men trots detta så älskade jag honom och det visste han om.
Jag kan skämta om hans död, jag kan prata om hur jobbig han var då han levde och sedan kan jag sakna honom och önska att han fanns här en sista gång för att göra mig sådär fly förbannad som bara han kunde få mig att bli. Jag kan skämta om hans död på grund av att jag KÄNDE honom.

Min poäng med att jag berättar detta är för att förtydliga varför jag anser att John Gibson, radioprofil, är ett jävla äckel. Inte nog med att han inte kände Heath Ledger men han har dessutom mage att gå ut i radio och dra alldeles för grova skämt om en ung persons död. Tänker man inte alls på Ledgers familj och deras lidande då?
Är bögskämten som uppkom i och med Brokeback Montain fortfarande roliga eller visar allt detta bara på att en person som John Gibson saknar fantasi och är så media kåt och feg att han är beredd att gå mot angrepp på en person som är död? 

Avskyvärt och förkastligt tycker jag det är iaf. För övrigt är denna John Gibson ett vrak som är så ful att hans mor måste ha kastat honom i vägen då hon såg honom. Fast å andra sidan så kan ju fulheten förklara varför han gör radio och slaget i väggen varför han är så otroligt oempatisk.



Jag tror inte att jag är ensam om denna åsikt...


Give me a comment!
Postat av: Mingla

Är du bra på bloggdesign? Hade behövt lite hjälp isåfall med att ändra min bakgrundsfärg. Bra blogg du har förresten.

2008-01-24 @ 14:03:18
URL: http://fuckmingla.blogg.se
Postat av: Ida

Intressant text!
Det som förvånar mig mest är att han gjort så många filmer, ändå är det i en roll som bög alla verkar komma ihåg honom. Och är det inte lite sorgligt att vissa män år 2008 FORTFARANDE har bögfobi och inte kan tåla att vanliga straighta män spelar bögar, utan måste upprätthålla sin "antibög-image" genom att häckla denne även efter hans död.

2008-01-24 @ 14:11:25
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Helena

Ida: Tack så mycket för komplimangen. Och som du kan ana så håller jag med dig fullständigt. =)

2008-01-24 @ 14:15:48
URL: http://misspoodle.blogg.se

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0