Here we go. OCENSURERAT =)

Som jag nämnde igår så va jag på fest i fredags och igår så kunde jag inte berätta detaljer eftersom jag kände en skyldighet gemtemot en viss J. Nu har jag frågat om tillåtelse att berätta och efter mycket tjat så fick jag det. Vi kan kalla personen Jocke och jag råkar dejta denna Jocke dock är vi inte ihop. Såhär blev vår kväll i fredags;

Eftersom jag råkar jobba med denna kille så var vi först på en företagstillställning, sedan gick vi vidare till en spelning med Jockes kompis (mycket brööööl och studsande) för att sedan, omkring kl 20, gå vidare till en fest som hölls hos Jockes kompis David (heter något annat egentligen).
Då vi kom dit var bara David där så vi började små dricka (vilket vi egentligen redan börjat på på företagsfesten) och sedan kom Davids flickvän Josse (återigen, hon heter något annat) och strax efter henne kom ett gäng bestående av fem killar och en tjej. Tjejen hade tidigare jobbat på mitt jobb (i fyra dagar, slutade för att hon inte pallade med det) och var regält full vilket vissa av killarna också råkade vara.

Efter ett tag sa en av killarna till mig att jag skulle komma bort till honom, lydig som jag är så gjorde jag det, då satte han händerna på midjan på mig (jag va beredd att smälla till honom) och vände mig så jag stod med ryggen mot honom, sen la han undan mitt hår och började massera min axlar. Jag var helt okej med det men det var inte herr Jocke som gick fram och slog undan hans händer och sa "sluta upp med det där!". man kan säga att stämningen blev lite isig. jag blev irriterad eftersom jag ansåg att Jocke hade överdrivit och Jocke blev förbannad på killen som masserat mig. Jocke tågade fram till honom och skrek "Massera mig om du tycker det är så jävla sexigt!!" killen, som var livrädd, började massera Jocke som en galning.

Och efter detta gick det bara utför....

Jag och Jocke började tjafsa (och jag upplyste Jocke om att vi inte var ihop och att han överdrev och att jag är kapabel att se efter mig själv) men eftersom vi va på fest så ansåg jag att vi kunde ha den här diskussionen en annan dag och då vi båda var nyktra.
Uppenbarligen ansåg inte Jocke samma sak...
Personangrepp blev Jockes vapen och då den extremt fulla tjejen kom in i köket (där alla var just då) och frågade ifall alla ansåg att de fått sin dos av fett för denna dag elelr om det fanns någon som ville dela en pizza med henne så gick Jocke förbi mig och sa "Ja, Helena behöver ialla fall inge mer fett, hon är redan så tjock!". Observera att jag alltid blivit retad för att vara så smal och blev kallad för anorexia fall i skolan så att bli kallad tjock är absolut inget negativt i min värld. Jag sa tack och hånlog åt honom.
(Helena vs. Jocke 1-0)
Sedan gick jag ut för att (usch, jag skäms) ta en cigg och inte helt förvånande så följde Jocke efter mig ut. Där fortsatte han med sina små personangrepp och då jag gick fram till honom och upplyste honom om hur omogen han var så blåste han rök i ansiktet på mig. Eller han försökte iaf. Han hade inte tillräckligt med rök i lungorna så röken var för svag. Jag hånlog åt honom och upplyste honom om hans misslyckande. Vilket gjorde honom ännu mer förbannad.
(Helena vs. Jocke 2-0)
Sedan gick jag in och då jag senare var på väg ut till köket så stod han och den extremt fulla tjejen och pratade vid dörröppningen. Jag stannade och väntade. Sedan ser jocke mig och vrålar ut (och samtidigt skrämmer skiten ur den extremt fulla tjejen) "Släpp förbi den jävla idioten!" och samtliga i köket vände sig om och kollade frågande på Jocke vilket gjorde att Jocke skämdes över sin kommentar och samliga undrade vad fasen han höll på med. Jocke lyckades inte få mig sur och jag blev mer road (fast det visade jag självklart inte)
(Helena vs. Jocke 3-0)
Personangreppen fortsatte hagla och då Securitas kom och knackade på dörren och gav David böter på 800;- för att musiken stört en viss granne så fick Jocke användning för sin ilska. Jocke krävde hämnd på mig men använde denna känsla till att i stället ringa störningsjouren och säga; "Jag vill klaga på grannen som spelar hög musik....och jag vill att securitas snubbar åker dit och knackar på dörren och ger dem böter". Jag kunde inte låta bli att se det hela som roande. Speciellt eftersom grannarna faktiskt spelade väldigt hög musik och vi misstänkte att de var dom som ringt och klagat på oss.
Festen avslutades iallafall och efter att jag haft en diskussion med Jocke om hur dålig jag anser han är på att hantera pengar så upplyste han mig om att jag var skyldig honom 69;- som han absolut skulle ha. Jag sa; "Okej, du ska få dem. jag har inga kontanter på mig men om du skickar ett mess med dina kontouppgifter då du kommer hem så sätter jag in pengarna åt dig" varpå han svarade "JA, ALLT HANDLAR OM KONTON FÖR DIG!!!" och så stormade han ut. hans kompis tjej Josse bara skakade på huvudet och även om Jocke tänkt att detta låter intelligent så blev det fel och folk funderade på ifall han var riktigt klok eller ej.
(Vilket innebar....Helena vs. Jocke 4-0)
Sedan försöker han drämma ytterdörren i ansiktet på mig, men även här misslyckas han då han tar i för kung och fosterland men då han slår igen dörren efter sig så visar det sig att dörren har en såndär sakta in mekanism som gör att dörren inte kan slås igen för fort. Så dörren gled långsamt igen och Jocke gick flyförbannad därifrån.
(Helena vs. Jocke 5-0)
Sedan sms bombade han mig och skrev allt från "ingenting är längre heligt på jobbet" och "på måndag tänker jag be om förslyttning" och "du är ett psykfall".
Sedan när jag kom hem så ringde jag Jocke som då nyktrat till. Vi snackade om det och han erkände att han betett sig som en femåring och att alla hans försök att göra mig arg misslyckades och att han istället visade sin bitterhet öppet för alla på festen att se.

Så så var min fredagskväll/natt. =)
Mycket å läsa men jag hoppas att det roade er. Kom ihåg att denna Jocke pratar med den bredaste nerkingska jag hört på länge vilket bara gjorde allt ännu mer komiskt.

Nu ska jag fortsätta jobba...jobbar söndag idag.

Give me a comment!
Postat av: Anonym

haha kul att du vågar berätta

2008-01-27 @ 18:22:32
Postat av: Anonym

Mycket underhållande läsning. Märkligt av denna Jocke att avvika så mycket från sitt annars mycket intellektuella och mogna sätt (inte ironi, hehe).

2008-02-07 @ 23:58:55
Postat av: Helena

Anonym: jocke uppträdde inte moget för fem öre vilket jocke sedan erkände, eller hur jocke? =P

2008-02-08 @ 00:02:06
URL: http://misspoodle.blogg.se

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0