Fröken, har du inget bättre för dig?

Jag tycker vanligtvis inte om att kritisera folk men då man läser folks bloggar och de nämner Blondinbella hela tiden så blir det en aning irriterande. Okej, jag har läst hennes blogg ungefär tre gånger och dessa gånger har varit för att andra bloggare skrivit om henne. Personligen tycker jag det är bra att hon är ung och framgångsrik (men what´s up with the nickname?) och att hon är....eh...blond för dessa tre saker visar (självklart) att du kan både vara UNG och BLOND och samtidigt bli FRAMGÅNGSRIK. Vad jag inte tycker om med hennes blogg är att hon verkar hamna i ondo med de flesta stora bloggerskorna. Varför? Okej, jag kan förstå om det ger bra publicitet att bli omnämnd som dum, elak och dryg (all publicitet är bra publicitet) men borde man inte, som person, tröttna på den imagen efter ett tag?
Återigen vill jag säga att jag inte ser ner på vad hon gör för jag förstår varför hon gör det. Vad jag stör mig på är att man nuförtiden inte kan läsa folks bloggar utan att hon nämns. Anna Hibbs har ju haft sina diskussioner fram och tillbaka angående om Blondinbella är smart eller ej och Blondinbella har väl totalsågat Anna Hibbs och detta ledde till att alla andra bloggare gav sig in i leken men till vilken nytta?
Jag har, som många andra, följt Kenzaas blogg vilken jag tycker är en bra blogg. Sen hänger hon sig inte till att trasha folk utan tar livet mer med en klackspark. Dock läste jag just ett inlägg om....gissa?...Blondinbella såklart!

Vad jag undrar är, kan man inte följa en enda känd blogg utan att Blondinbella ska omnämnas?
Jag är inget fan av Blondinbella och om jag vore det så skulle jag läsa hennes blogg och inte någon annans blogg (om man ska dra det till det yttersta).

Dubbelmoral kanske ni tycker? Eftersom jag skriver nu om Blondinbella men ber andra att låta bli?
Förklaring; Min blogg är inte någon känd blogg och därför gör jag va fan jag vill. Om den någongång skulle bli känd (usch, ångest) så skulle jag baaara snacka om mode, mig själv eller vad det nu är som får folk att läsa min blogg. Då skulle jag ha ett tryck på mig, ett tryck som jag inte har nu och som jag aldrig vill behöva bära.
 

(P.S. Missförstå mig rätt, jag tycker det är skit kul att folk läser min blogg, men jag vill att den ska fortsätta vara min och inte styras av hur mycket pengar jag får från sponsorer eller i hopp om publicitet. D.S.) 

Give me a comment!

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0