Poodle gone wild!

Igår va vi ju ute för å klättra och min underbara Sotis fick följa med. Hon har nämligen blivit lite överviktig.....äsch, varför inte säga som det är, hon är ett fetto! Nästan dubblat sin vikt. Så lite extra motion tänkte jag kunde vara bra.
Nu ska jag tillägga att vi misstänker att hon dragit på sig någon sjukdom och genom det gått upp i vikt. Vi misstänker diabetes men när vi ringde till hund och katt kliniken så misstänkte dom cellförändringar i livmodern = cancer eller tumör. Jag är otroligt orolig för henne och jag hoppas att det inte blir den avgörande negativa diagnosen =( Jag älskar min pudel och vill ha kvar henne. Men livet är som det är och man vet aldrig hur länge man får ha kvar de man verkligen älskar så därför ville jag att Sotis skulle få hitta på så mycket kul som bara möjligt den närmaste tiden, börjat med att hänga med ut i skogen för extra mycket motion och få lukta på främmande dofter. =)


Så här är en del av bilderna på Sotis utflykt igår....



...Sotis som Lejonkungen



...Dom andra förbereder sig för att börja klättra, Sotis är en riktig linslus...med tungan ute =P



...Sotis var mer intresserad av kameran än av att se brorsan och hans tjej klättra



...När en vägg var klättrad så var det dags för vätske-paus och lunch....även för Sotis



..."Dagens pudel outfit"....och tungan ute =P



...."Shit, det är jobbigt att hålla reda på dessa ungar"



...."I´m from the hood and my name is Poodle Doodley Do"



....Efter sju timmar i vildmarken så blev till och med en pudel trött.


Detta var några av dom bilder jag tog på Sotis igår. Hon sov som en stock i natt och snarkade som en hel hund =P
Nu ska jag sätta fart med mitt rum, jag tänkte även försöka mig på att göra lite kollage med bilder. Vi får se hur de går =P
Hur som helst, vi hörs sen. =)



Give me a comment!
Postat av: T

Önskar att jag var lika duktig som du på att ta bilder! Roligt att du kikade in på min blogg som är all brand new. Ha en bra dag!



// T

2008-08-17 @ 13:04:07
URL: http://bymet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Joo, det tycker jag också :) men frilufts dagar och sånt skit kan man ju skippa :P



tacktack, dagen blev väldigt bra :) Hur har du haft det själv? Gullig hund :)

2008-08-17 @ 21:58:35
URL: http://badbyxor.blogg.se/
Postat av: HannahSthlm

Vilken raring;)!

2008-08-17 @ 22:20:31
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Postat av: NIKKI

hehe okeej, söta bilder

2008-08-17 @ 22:29:58
URL: http://kiwiz.blogg.se/

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0