Gossip Girl och sedan Fotboll

Sitter och glor på slutet av ett Gossip Girl avsnitt. Fan va jag gillar kläderna där, men vem gör inte de liksom? =P
Alldeles strax så börjar fotbollen som jag ska följa på vår lokala tidnings hemsida. Trelleborg- ÖSK och av någon skumm anledning så tror jag faktiskt att ÖSK kommer vinna, vilket jag aldrig brukar tro. Så bara för det så kommer dom väl förlora. =/



...de vackra "ungdomarna" från Gossip Girl


NU TILL NÅGONTING MER SERIÖST!

Satt och tänkte på en sak för en stund sedan. Det är ju många äckliga bloggare som vinner läsare på att säga att Blondinbellas övergrepp bara var ett PR-trick. Hur man kan säga någonting sådant är utom mitt förstånd. Självklart kan hon ljuga, nu verkar omständigheterna vara sådana att man rent medicinskt vet att ett övergrepp skedde, men hon kan självklart bre på storyn. Men vem vill ta risken att skriva om att hon ljuger när det mycket väl kan vara helt och hållet sant?
Om man säger såhär, det är ju inte några tjejer som själva råkat ut för övergrepp som skriver om att Blondinbella ljuger. Det är dumma, blinda och uppmärksamhetskåta äckel som skriver det.
Jag har själv haft tjejer i min närhet som har sagt att de råkat ut för våldtäckter med mera av killar som också funnits i min närhet. Man lär sig jävligt snabbt att höra och se skillnaden på vad som är sant och falskt.
Speciellt om man själv är väldigt insatt i hur ett övergrepp går till och de mentala följderna av detta.

Jag har alltid föraktat tjejer som falskt anklagar killar för våldtäkt och annat, jag har känt sånt förakt till dom att jag har bett en tyst bön om att dessa tjejer ska råka ut för en riktig våltäckt och genom det lära sig att det handlar om mer än bara en örfil. Det handlar om en smärta som följer med en hela livet, som gör en rädd men som också gör att man värderar livet mer.
Som sagt, den typen av brud som ger sådana falska anklagelser och är beredd att förstöra en killes liv av ett skäl eller ett annat är riktigt grotest äckliga och jag skulle vilja se dom försvinna från jordens yta. Helt ärligt.

Men av någon anledning så tror jag inte att Blondinbella skulle gå in på sådana detaljer i ett försök att försvara sig mot några uppmärksamhetskåta småtjejer om det inte vore så att hennes berättelse skulle vara sanning.
Visst, bruden har uppenbarligen retat upp många genom åren men samtidigt så lär hon också ut till unga tjejer att de inte ska åka till medelhavsländerna och tro att de får samma bemötande där som de får på krogen här i Sverige.

Jag tror på fröken Löwengrip

Killar kan vara svin men våra svenska killar är de minst svin-aktiga i hela världen och det ska de ha en guldmedalj för.


Nu har fotbollen börjat för länge sen, så nu måste jag fokusera på den.
Kommer in hit efter åt med lite bilder =)




Give me a comment!
Postat av: Marie

Hej hej, ja visst är dom . Ja vet lite för dålig bild.

Det är läderrämar och dom är svarta. Dom är faktist sköna att gå i :)



Dom är köpa på bells shoes =)

2008-08-03 @ 19:04:14
URL: http://mariiereling.blogg.se/

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0