Bild Special!

Hejsan!
Hade problem med bloggen i morse så det blev inge bloggande tyvärr =/ Sidan ville inte visas, djupt frustrerande måste jag säga.

Idag har man jobbat......finns väl ingenting att tillägga där direkt. Sen har jag inte gjort någonting.
Men det har ingen betydelse, detta inlägg ska vara fullt med bilder, därav rubriken =P Bilderna är från då jag var i Frostbrunnsdalens naturreservat som jag har velat besöka sååååå länge. Jag råkar vara en sådan som är olidligt kåt på att fota natur och alla de detaljer som man kan finna i bilderna.
Älskar naturen och finns det något bättre ställe att finna vacker natur än i Dalarna? Jag tror inte det iallafall =)

Frostbrunnsdalen var förr ett ställe där man åkte för att fira midsommar, det har ett stort kulturellt värde för Tuna-slätten. Tuna-slätten var för övrigt slätten där de rika bönderna hade sina åkrar och bodde så det finns massor med gammla vackra hus där och den vackra ravinen som nu kallas för Frostbrunnsdalen =)....



....vi hade riktig tur med vädret.
Frostbrunnsdalen ligger för övrigt på andra sidan vägen av kyrkogården, en av de största kyrkogårdarna i Sverige som ligger bredvid den näst största landskapskyrkan i Sverige, Tunakyrka....



Men över till Frostbrunnsdalen....



...visst är det lummigt!?



...gamla staket finns hela vägen ner i ravinen.
Här möter gamla och trasiga staket nya och moderna stängsel



.....detta hus sägs det spöka i. Det har varit allt från lyxbostad till Rådhus och skola.
Nu är det öppet för allmänheten.
Men som sagt, de senaste 100 åren så ska det finnas spöken som lever runt där på nätterna.



...nere i ravinen så finnsdet riktigt gamla hus i typisk dala-stil



...dom berättar om en svunnen tid fylld med lycka och nu står dom tomma.



...solen försöker tränga sig fram i grönskan.



...jag såg en söt sjö längst ner i ravinen och tänkte "Vad bra, då kan Sotis få dricka lite vatten!"



...men jag ändrade mig då jag såg hur mycke alliger det var på botten.
Och tänk att det är det här vattnet som går in i Borlänges kranar =P
Det är sant, faktiskt!



...hittade ett litet utflöde också...



....som gick till en bäck som strömmade bort i ravinen.
Kunde följt bäcken men valde en annan väg....



...nämnligen denna.
Får följa bäcken nästa gång =)



....jag älskar naturen!!!!


Har massor med fler bilder att visa men tänkte göra detta i ett annat typ av innlägg. =)
Nu ska jag gå och borsta tänderna, sminka av mig och sova.

Hörs imorgon, sov så gott!!




Give me a comment!
Postat av: Talia

nä du har så rätt så. ;) desamma ;)

2008-08-05 @ 00:51:14
URL: http://lonelydarling.blogg.se/
Postat av: Ying

är alltid på topphumör när jag är ute i naturen:)

2008-08-05 @ 03:29:24
URL: http://evvying.blogg.se/
Postat av: Christine

SV: Okej :P jo det är en bit, min togis i Köping,västmanland :P haha !

Häftigt sånt där

2008-08-05 @ 10:02:51
URL: http://christiinek.blogg.se/
Postat av: silje helene

är det lugnt att jag snodde den? :]

2008-08-05 @ 11:16:03
URL: http://siljehelene.blogg.se/
Postat av: Y a m i n a

Svar: Det är bara bra med mig ^^

Vad ska du göra idag då?

2008-08-05 @ 12:10:25
URL: http://masqara.blogg.se/
Postat av: EMILIA

sv: Haha du har så rätt :D Dagens ungdomar borde lyssna mer på ace of base , och annan skön musik från tidiga 90- talet (;

2008-08-05 @ 20:48:34
URL: http://meroline.blogg.se/

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0