Abstinens!

Jag har flera abstinens idag, det är irriterande, frustrerande och det gör en låg. 

Abstinens nummer 1. Jag har abstinens bland annat över min kamera. Min älskade D60 stals av min bror som nu är i Dalarna. Han älskar min kamera och har en benägenhet att vilja ha allt han älskar. Min mamma satte upp reglerna för att han skulle få låna min kamera och brorsan nickade ihärdigt, sen vinkade jag farväl till min kamera, ihopp om att jag skulle få se den igen i ett stycke....eller att jag skulle få se den igen överhuvudtaget.
Så det är lite brist på bilder nu fram till helgen då jag, förhoppningsvis, får tillbaka den.
Orättvist (ibland måste man få resonera som en 5åring) att brorsan får vara i Dalarna, både jag och Sotis vill tillbaka dit.
Jag vill njuta och hon vill springa på de vida fälten....



....Sotis, i sin rätta miljö



...jag har ingen aning om vad hon gör på den här bilden

Abstinens nummer 2. Jag ska köpa mig en ny dator men eftersom jag är dum nog att bolla dessa idéer med mina familjemedlemmar så ser det nu ut på följande sätt; Mamma tycker JA, min ena bror tycker NJA, min pappa tycker OKEJ DÅ och min andra bror tycker VARFÖR DÅ? Av dessa är det bara en som är possitiv till det. Jag har lovat att jag ska låta min bror pilla på min dator, han ska defragmentera den och pyssla. Men jag SKA ha en ny dator. Min är på 512 mb ram-minne, 80 gb hårddisk och det är en celeron processor (vilket både min kompis och min kusina nördiga pojkvän säger suger). Den dator jag vill ha har 4 gb ram-minne, 320 gb hårddisk och med intel pentium 2 duo core processorer. Feel the differens?

Utöver dessa två så är väl livet ganska så lugnt. Tänkte ha en ganska så aktiv dag idag, ska bland annat ordna med massa saker inför skolans början den 25 augusti och sedan stääääda. Man måste tro att jag älskar att städa, så är inte fallet, jag är bara duktig på att skita ner och att ta konsekvenserna för det.


Näpp, nu ska jag sätta fart.
Ska käka lite lunch och få det snyggt här innan klockan blir fyra så jag har liiiite tidspress.



...klockan tickar på för Helena


Nu ska härmed pasta med nån god sås intagas, vi höres sen igen! =)
Kraaaam!!

Give me a comment!
Postat av: Ingrid's fotoblogg ^^

svar; tack =)

2008-08-12 @ 13:25:32
URL: http://svartvitnagellack.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Sv: ja men precis, simpsons är bra men family guy är så jävla klockrent jag skrattar hela tiden , helt sjuk humor :P



Tack detsamma :) ja för en gångs skulle skiner faktiskt solen här haha

2008-08-12 @ 14:19:47
URL: http://alexandramariaelisabeth.blogg.se/

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0