When is to soon?

Finns det någon regel för när det är för tidigt att träffa någon ny efter att man haft ett förhållande? Alltså, jag tänker lite såhär, när är ens känslor redo att med full kraft ge sig in i en ny relation?

Jag är visserligen inte förhållande typen ännu, killar är för klängiga och uppmärksamhetssökande för att jag ska orka med relationer. Samtidigt tycker jag ett förhållande är meningslöst ifall det resulterar i att man är mer vänner än partners. Självklart ska man vara varandras bästa vänner i ett förhållande men jag menar då "vänner"-delen tar över och den mer intima delen försvinner.

Jag skulle nog bli ganska så irriterad ifall mitt ex skaffade sig någon ny alldeles för snabbt. Vad nu alldeles för snabbt är.
Jag skulle nog känna att han inte sett något seriöst överhuvudtaget i vår relation och om det var så lätt att gå vidare så kan inte känslorna varit så starka. Samtidigt finns det ju dom som går in i nya relationer ditrekt men fortfarande, om kvällarna, tänker på sina ex.
 Kallas för att skapa sig ett "tröstobjekt".

Visst, jag kanske är lite klyven. Jag gillar inte förhållanden för att jag inte känner mig redo för det. Jag känner mig lätt trängd och får "kalla fötter" eller vad man ska säga. Men samtidigt så vill jag inte att killen ska gå vidare för snabbt. Det skulle såra mig även om jag har varit den som har åstadkommit mycket smärta för honom genom att inte helt och hållet våga satsa på relationen.




Men känslor är visserligen aldrig logiska......

.....eller frivilliga för den delen.





Dookie a.k.a Johanna hade sån rolig bild på sin blogg. Så den stal jag....

image681

Riktigt kul, eller hur? =)


Give me a comment!
Postat av: dookie

svar: joo men bilen jag har har stått avställd hela vintern :P den rullar inte serrö. har bara haft den i "rullning" ca 2 månader, sen var det dags för besiktning och nu står den där den står, haha. jag fick den helt gratis, så tänkte "varför inte". nu har jag iallafall ägt en bil ;) en sak att pricka av på att-göra-innan-jag-dör-listan.

angående ditt inlägg, så tror jag att om man varit tillsammans och verkligen älskat varann, så tar det lååång, låång tid innan man kan inleda något med nån ny. vissa kör ju på re-bound stuket också. att ha som du säger; nån att trösta sig med ensamma kvällar typ. men det är ju inte schysst mot någon av parterna :/ tror man måste veta till 100% att man verkligen ÄR över honom/henne innan det går att starta nåt nytt.

2008-04-21 @ 22:41:03
URL: http://dookie.blogg.se
Postat av: Frida

Visst är det så visst är det så ;) du slapp i alla fall massa onödiga proteiner ;) alla har vi våra svagheter, jag har tillexempel svaghet för läsk ! det är skitjobbigt att vara utan , men ska man vara fin ;)

2008-04-21 @ 22:45:55
URL: http://neatoc.blogg.se
Postat av: dadda

Svar:
Haha www.daddas.se.nu är min andra :) ja men man får pengar på metrobloggen om du kommer över en viss gräns, vilket jag gjort, men det är inte mycket betalt :/

2008-04-21 @ 22:55:31

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0