När man har det som bäst....

....så kan det självklart bara bli sämre.

Idag har varit en toppen dag. Vaknade relativt tidigt (duktig Helena) och åkte ner på stan där jag skulle möta Jocke klockan 14 utanför O´learys.
Vi skulle käka och sedan glo på fotboll. Jag bävade för den höga ljudnivån.
Dock kom jag dit tidigare än Jocke så jag tog några bilder medan jag väntade...

image669

Riktig sommardag i centrala Örebro. Lite glest med folk dock en söndag som denna.


image670

Ingången till O´learys var ganska så tom så här dryga en timme innan avspark.


image671

O´learys. Bästa stället att se direkt sänd fotboll. Ta ett glas vin/öl och skrika tillsammans med testosteronet.


image672

Härligt väder. Konstigt att det inte var mer folk ute. Stan hade ju trots allt öppet till klockan 16.


Till skillnad från resten av skaran inne på O´learys så valde jag att inte skrika fula saker till domaren, svära över att vissa spelare sög och häckla motståndarlaget....vilket jag brukar göra. Men alla dom där medelålsersmännen, dom unga ÖSK-suportrarna och Jocke skrämde verkligen skiten ur mig.
Jag fick inte fram ett ljud. Kan visserligen varit vinet som gjort att min reaktionsförmåga kom något efter alla andras.
Tycker synd om bebisen som försökte sova medan dennes pappa skrek på domaren....på skärmen....som inte kunde höra.....eftersom domaren var i Gävle.
Jag säger bara en såk, manlig logik....

image673

Jocke, trollbunden av Porokara....nä just de, de va ju jag som var trollbunden av Porokara =P
Riiiiktigt snygg spelare i ÖSK OCH väldigt talangfull.
Bloggat om honom tidigare....


Matchen Gefle - ÖSK slutade 0 - 1!!!
3 poäng till ÖSK!!



Nu ska här städas. Vilket suger jämfört med att sitta och dricka vin på O´learys. Ska väl kolla lite webbshopar innan dock.
See you later!!!

Give me a comment!

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0