Vi ska alla älska varandra...

...ja eller hur?

Vi kom in på den obligatoriska diskussionen om religion. Den har en benägenhet att bli ganska så aggresiv eftersom det finns så många olika nationaliteter och trosuppfattningar på detta kontor. Vi har en äkta afrikan, en fri kyrklig, en ateist och en vegan (hon tror dessutom på att växter har känslor) och samtliga har sina egna uppfattningar om hur man ska leva för att leva så korrekt som möjligt.
Observera att jag höll mig utanför denna diskussion men var samtlidigt beredd att gå imellan ifall blodutgutelse riskerade att inträffa.
Efter att diskussionen pågått i en halvtimme så tröttnade jag och lite ironiskt slängde ur mig "Vi ska alla älska varandra" och utan förvarning så blev plötsligen dessa mycket oeniga individer väldigt eniga. Jag var nu ett pucko som inte fattade hur viktig deras diskussion var. Sedan fortsatte bråkandet och efter ytterligare tio minuter så tröttnade jag och gick tillbaka till min arbetsplats. Efter en kvart kom resten av dem och fortsatte bråka vid sina arbetsplatser. Min koncentration gjorde magplask och jag önska att jag tagit med mig öronproppar. Men dessa individer anser att det är deras rätt att ha idiot diskussioner på betald arbetstid.

Jag menar Herregud, vart är denna arbetsplats påväg?

Give me a comment!

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0