Stirrar i panik...

...i onödan.
Kollade för en stund sedan mitt konto och fick en chock. Hur in i helvete har jag kunnat bränna 11 498;- på 11 dagar!?!?! I panik sprang jag in i mitt rum och började raffsa bland shoppingpåsarna med saker som ännu inte kommit in i garderoben (har inte blivit färdig med städningen av den) och började analysera kvitton. Till min förtvivlan så upptäckte jag att jag inte köpt något speciellt dyrt till mig sedan löningen. Mest från H&M, glitter och Gina Tricot m.m. Slut i huvudet och med fasansfulla fantasier om att någon snott pengar från mig sjönk jag ner på golvet. Jag satt en stund och bara stirrade ut i rymden då min blick drog sig (med hjälp av en konstig makt som jag tror kallas för undermedvetande) med fäste på botten av garderoben. Där såg jag dom, shoppingkassarna med alla julklappar som jag handlade på löningsdagen och som jag totalt glömt bort, (shit va mycket julklappar min familj kommer få) kollade kvittona och kom fram till att jag inte alls blivit rånad på pengar.
Nu känns det bra igen och inte nog med att jag vet vad jag gjort av pengarma på, jag har även bevis på att jag är en jäkel på att komma på present idéer och att jag är duktig på att spendera pengar på de jag tycker om (om det nu är nått att skryta med. Alla andra springer omkring som hönar och har inte en susning om vad de ska ge varandra. jag å andra sidan kan sjunka ner i fotöljen, stirrandes på tv:n och slappna av.

Allt är lugnt.




Eh, ljög lite där, nu ska jag bara kila in till stan och köpa pappas presenter också. Det hade jag för en stund av totalt lugn glömt bort.

Give me a comment!

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0