Mina bröst ska vara äkta men min väska ska vara fejk

Nu ska jag vara helt ärlig. Jag hatar, föraktar, avskyr, spottar på och föraktar päls och "onödigt med skinn".

Med onödigt med skinn men ar jag de plagg och prylar där man använder skinn helt i onödan. En mocka jacka innehåller gris skinn, vissa kängor innehåller skinn från gris eller tjur. Detta kan jag acceptera. Skinnet i dessa fall fyller in funktion som är svår att ersätta och det är skinn från djur vi äter som används (jag försöker i alla fall inbilla mig att vi på så sätt använder allt från grisen, vet dock inte om detta är helt sant eller ej) men vi äter inte mink (t.ex).

En sak som gör mig riktigt stött är skinnväskor (och nu kommer alla märkesfreaks att hata mig, skit på er!!) Varför har vi skinn i väskorna?
Förslag;
¤ Vi vill hålla plånboken varm
¤ Vi vill lägga ut pengar på inpregnering
¤ Vi vill se vår dyra skinnväska förstöras och få vattenfläkar då det regnar
....eller vaddå?

Fusk skinn är så himla mycket bättre. Det förstörs inte lika lätt, det är inte lika dyrt som en moppe och du behöver inte känna skammen av att gå omkring med ett djur som dött utan anledning på armen och få kommentarer i stil med "Det är bra att du håller American Express guld-kortet varmt!" (sarkasm och en kommentar som en vän till mig på riktigt fick höra. Men vaddå? Hon förtjänar det, hon har faktiskt ett American Express kort och är en stropp. Hennes svar på kommentaren blev följande "Va fan säger du?! Jag har faktiskt ett platina kort din tönt" jag vet inte om hennes gensvar hjälpte henne men den var väldigt cool)

Jag älskar, precis som de flesta kvinnor i världens I-länder, väskor men vill ha det fejk.

Mitt motto;
Mina bröst ska vara äkta men min väska ska vara fejk

Snygga FEJK väskor....



... (ovan) dessa är från Accessora....



....och de här två skönheterna är från NukNuk.

Mycket nöje!
//Helena

Give me a comment!

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0