Jag blir alltid skrämd, rädd och...

...obekväm då jag entrar butiken Zara. Speciellt herr avdelningen där killarna springer omkring i kavaj och slips som om detta var saks fifth avenue i New York.
Jag var där igår och en kvinnlig expedit stod och pratade i telefon med en kund. Om du går in på BikBok eller Lindex så får du så snällt vänta tills expediten talat färdigt, spelar ingen roll hur bråttom du har. På H&M praktiserar de effektivitet så du ska fasen inte förvänta dig att expediterna där ger dig sin fulla uppmärksamhet. De slår in dina varor samtidigt som de pratar med kunden i telefonen och pekar sedan på displayen där priset du ska betala står.
Men inne på Zara är det annorlunda, då expediten fick syn på mig så ursäktade hon sig ett ögonblick till personen i luren och vände sig snabbt till mig och sa "Förlåt så mycket, hoppas du inte fått vänta" sedan ropade hon efter en kavaj klädd kille vid namn Erik och återgick sedan till telefonen. Erik log så det stod blixtrar ur tänderna på honom och verkade vara ööööverlycklig att få ta emot just mina varor.

Hur som helst, min poäng är följande; Zara skrämmer skiten ur mig.


image110

Give me a comment!

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0