Hemma igen!

Nu har jag lämnat snöiga Dalarna och återvänt hem. Jag är inte precis lycklig över det. I Dalarna va det snö, härligt kallt (inte bitande kallt dock) och här finns det inte en gnutta snö. Suck. Jävla klimatförändringar. Visst är det jobbigt att pullsa i snön men jag föredrar en härlig snöstormig vinter framför en höst/våraktig blaskig vinter inte ens värd namnet.
Kommer ihåg då man var liten och den första snön brukade komma tidigt i november. Mmmmm. Tycker synd om de barn som växer upp nu i Sverige, de vet inte hur kul det var att redan i november ge sig ut med pulkan och åka ner för snötäckta backar. Vintern var barnens bästa lektid och föräldrarnas jobbigaste årstid i och med de många blöta overaller som skulle hängas på tork flera gånger per dag.
Buhu.

Ge Tillbaka Min Vinter Till Mig!!!!!

Give me a comment!

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0