DU ÄR FET, JAG ÄR SMAL, DEAL WITH IT!!!!

Okej, jag tror att hela västvärlden är medvetna om att det finns kända personer som är för smala för sitt eget bästa och om man går på en person som Angelina Jolie som faktiskt är normal byggd men som nu fallit i kilorna och då kallar henne för mager så kan jag ändå förstå poängen. Men då man går på folk som aldrig setts som normal byggda (så som Keira Knightley som om och om igen säger att hon är smal av naturen och går ofta upp och ner i vikt) och kallar dem som sjukligt smala så är det inte "spännande" längre.
Igår på festen hade jag en taight pennkjol som satt högt upp under bysten och under kvällen så fick jag höra om och om igen "Men Guuuud va du är mager" och "ÅÅååh, så där smal vill jag också va"
Ursäkta?
Jag har kämpat hela mitt liv för att bli normal viktig men inte lyckats. Jag har gått till läkare, dietister, natur-hokus-pokus-folk m.fl. men ingenting fungerar. Jag äter mer än de flesta tjejer och kan till och med i bland utklassa killarna. Jag älskar mat men äter inte fet mat eftersom min kropp inte mår bra av det. Det bästa sättet att gå upp i vikt för mig (och för andra att hålla sig normalviktiga) är att försöka få i sig lika mycket av varje näringsämne varje dag så visst, jag äter bra mat och mycket fisk och i vissas ögon ser det ut som om jag går på en diet. Vilket jag OCKSÅ GÖR!!! En kropp som är några kilon underviktig löper större risk att svikta än en kropp som väger 10+ kilo över normal vikten.
Jag är äckligt trött på att få höra om hur smal och snygg jag ser ut. Det är ett rent helvete och jag måste slåss mot både klockan och min ämnesomsättning.

Allt jag egentligen menar är att man ska vara försiktig med att ge folk "komplimanger". Om nån får kalla mig mager så borde ju jag få kalla den fet, eller hur? Men det får jag uppenbarligen inte men om jag ska vara ärlig så skiter jag i det. Om en tjock person säger följande; "Men guuuud va du är mager. Äter du ingenting eller? Du håller ju på å tuna bort ju!"och har den där "jag-är-avundsjuk-men-jag-tänker-inte-visa-det-utan-i-stället-försöker-jag-få-dig-att-må-dåligt"- tonen så säger jag nuförtiden;
 
"Ja, mager, det kanske jag är men jag skulle i alla fall inte vilja vara lika fet som er Fru Valross."

Give me a comment!

Make me happy:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Say something:

Trackback
RSS 2.0